Opolskie wybrało dostawcę ezt-ów
Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego rozstrzygnąłprzetarg na wykonanie i dostawę 5 sztuk fabrycznie nowych, trzyczłonowych elektrycznych zespołówtrakcyjnych, stanowiących zakres zamówienia gwarantowanego oraz zakreszamówienia objęty prawem opcji na kolejne 2 sztuki. Przypomnijmy, żeoferty złożyły dwie firmy PESA i Newag. Komisja przetargowa zdecydowała, żekorzystniejsza jest ta, przedstawiona przez drugą z nich. Została ona ocenionana 100,00 pkt, konkurent otrzymał ich 90,03.
Jakwyglądało to szczegółowo?
OfertaPESY dostała 51,00 pkt za cenę, 19,03 pkt za niską podłogę i 10,oo pkt zasposób podparcia nadwozia za pośrednictwem usprężynowania drugiego stopnia na wózku.
Newagotrzymał odpowiednio 60,00 pkt, 20,00 pkt i 10,00 pkt.
Jakjuż informowaliśmy na łamach InfoRail PESA wyceniła swoje pojazdy na 103 233900 PLN, zaś Newag na 88 338 600 PLN.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Czekamyna podpisanie umowy. Pierwsze trzy pojazdy mają zostać dostarczone w 2016 roku,pozostałe w latach 2017-2018. Wiosną przyszłego roku na torach ma pojawić sięjedna jednostka. To pierwszy przetarg na dostawę pojazdów kolejowych w roku2016 i następnych.
Będąto pierwsze fabrycznie nowe ezt-y zakupione przez województwo opolskie. Do tejpory Urząd Marszałkowski zakupił 15 swoich składów – 11 szynobusów oraz 4zmodernizowane w ostatnich latach jednostki EN57. Stanowi to około 1/3 tychpociągów, które wykonują usługi w województwie w ramach Przewozów Regionalnych.Po zakupie nowych składów własnością woj. opolskiego będzie ok. połowa flotypotrzebnej do obsługi rozkładu w regionie.
„