Growag szykuje fotel do przejazdów długodystansowych
Grodziska Fabryka Wyposażenia Wagonów GROWAG”ogłosiła przetarg na opracowanie znacząco ulepszonego wyrobu w postaci fotelado pojazdów szynowych o innowacyjnych cechach konstrukcyjnych, przeznaczonegodo przejazdów długodystansowych.
Zakres prac obejmuje:
I. Prace mające na celu opracowanie cech konstrukcyjnychznacząco ulepszonego wyrobu w postaci fotela do pojazdów szynowych,przystosowanego do przejazdów długodystansowych.
Na tym etapie wymagane jest, aby w proces tworzenia produktuwłączono jego odbiorców ostatecznych (użytkowników) ? tj. pasażerów pojazdówszynowych. Ma to na celu zbadanie odbioru rynku na nowy fotel o innowacyjnychcechach konstrukcyjnych poprzez włączenie końcowych użytkowników w proces jegotworzenia. Aby sprawdzić preferencje podróżnych trzeba będzie przeprowadzićbadania wśród grupy docelowej w zakresie identyfikacji potrzeby i opiniowaniaproduktu.
1. Sformułowanie założeń konstrukcyjnych z uwzględnieniemcech estetycznych i użytkowych nowego fotela. W ramach tego zadania należyzdefiniować potrzeby i założenia projektowe, opracować kilka koncepcji fotela,projekt zgodny z zaleceniami ergonomicznymi i funkcjonalnymi oraz zweryfikowaćpostawione założenia.
2. Dobór cech konstrukcyjnych fotela uwzględniającychzalecenia ergonomiczne i funkcjonalne, wymagania bezpieczeństwa, wytrzymałość isztywność elementów. Na zadanie to składa się:
a) Identyfikacja właściwości wytrzymałościowych, technologicznychi ekonomicznych materiałów stosowanych na fotel (dobór cech konstrukcyjnychfotela i wykonanie modelu bryłowego 3D (mechanizmy zmiany kąta oparcia,mechanizm podłokietnika, mechanizm stolika, budowa modułowa (pozwalająca nazmianę szerokości fotela): połączenia elementów, kształt boków fotela (dobórprzekroi).
b) Wykonanie obliczeń numerycznych głównych elementówkonstrukcyjnych fotela
c) Weryfikacja założeń konstrukcyjnych.
d) Dobór cech konstrukcyjnych elementów konstrukcyjnychnależy przeprowadzić na podstawie obliczeń analitycznych i numerycznych.
e) Wykonanie dokumentacji konstrukcyjnej (rysunkuzłożeniowego i rysunków wykonawczych).
3. Opracowanie projektu technologicznego dla elementówkonstrukcyjnych oraz projektu montażowego fotela. Tu należy przeprowadzić:
a) Opracowanie kart i instrukcji technologicznych.
b) Opracowanie kart i instrukcji montażowych.
c) Wykonanie projektów przyrządów i narzędzi stosowanych wprocesie produkcyjnym.
d) Wykonanie projektów przyrządów i narzędzi stosowanych wprocesie montażowym.
II. Prace mające na celu wróżenie nowego fotela dodziałalności przedsiębiorstwa
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
1. Część ta obejmuje wykonanie prototypu fotela ?weryfikacja założeń konstrukcyjnych na podstawie badań doświadczalnych (zwykorzystaniem metody druku 3D dla elementów o skomplikowanym kształcie)poprzez:
a) Opracowanie koncepcji i wykonanie projektu stanowiskabadawczego.
b) Budowę stanowiska badawczego.
c) Wykonanie prototypu fotela z zastosowaniem dostępnychmetod szybkiego prototypowania.
2. Kolejne etapy to:
a) Testy prototypu w celu określenia ostatecznej formyfotela gotowego do komercjalizacji ? według założonej technologii produkcji imontażu. Weryfikacja przyjętych założeń.
b) Realizacja badan doświadczalnych celem określeniawartości naprężeń i odkształceń głównych elementów konstrukcji.
c) Weryfikacja obliczeń numerycznych na podstawie wynikówbadań doświadczalnych.
d) Weryfikacja procesu produkcyjnego.
e) Weryfikacja procesu montażu.
Oferty na wykonanie powyższych prac można składać do 25sierpnia 2015 roku. Zostaną ocenione na podstawie kryteriów:
Cena ? 80% oraz
Termin realizacji ? 20%.
Growag współpracuje ze wszystkimi głównymi producentami taboru kolejowego takimi jak: NEWAG, PESA, FPS oraz ich klientami. W oferciefirmy są siedzenia do pojazdów dalekobieżnych, regionalnych czy metra. Wygląda na to, że Growach chce rozszerzyć swoją ofertę o siedziska klasy premium.
„