Gliwice szykują się na Pendolino
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail od nowego rozkładujazdy pociągi EIP będą dojeżdżać m.in. do Gliwic, Bielska-Białej i Koszalina.Pierwsze z tych miast szykuje się do przyjęcia Pendolino m.in. poprzezmodernizację dworca. Prace przy remoncie idą pełną parą i, jak informujetamtejszy Urząd Miasta, wszystko wskazuje na to, że zostaną ukończone wterminie.
Co więcej, jak wspomnieliśmy, od grudnia komfort jazdy sięzwiększy, a czas podróży skróci ? na tory gliwickiego dworca wjedzie Pendolino.Dotychczas podróż do stolicy pociągiem ekspresowym ?Górnik? trwała około 3,5godziny. Pod koniec roku znacznie się skróci ? zamiast ?Górnika? podróżnychbędzie woził pociąg Express InterCity Premium Pendolino. Dokładny czasprzejazdu poznamy, gdy zostanie opracowana siatka połączeń.
? Pendolino osiąga prędkość do 200 km/h. Na torach międzyGliwicami a Katowicami, osiągnie prędkość do 100 km/h. Czas podróży z pewnościąsię skróci i jesteśmy przekonani, że będzie atrakcyjny dla podróżnych ?zapewnia Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Ostatni modernizowany fragment torów, na odcinku ChorzówBatory ? Katowice, zostanie oddany do użytku w listopadzie. Szczegółowy rozkładjazdy pociągów poznamy w połowie grudnia, a ceny biletów w połowie listopada 2015r.
Raport z budowydworca
Tymczasem na placu budowy gliwickiego dworca kolejowegopraca wre. Kładka, która umożliwiała podróżnym przedostanie się na perony,została już zdemontowana. Teraz robotnicy zajęli się przejściami pod torami, montażem konstrukcjiwiaty, układaniem kabli teletechnicznych i energetycznych oraz pracamiziemnymi. Trwają też prace przy budowiedrugiego przejścia pod torami, które przed remontem łączyło wszystkie perony.
? Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Kładka bardzoułatwiła nam pracę, ponieważ mogliśmy bardziej efektywnie prowadzić pracebudowlane z wyłączeniem peronów. Obecnie trwają prace związane z montażemkonstrukcji wsporczych pod wiatę peronową, układana jest dalsza część krawędziperonowych peronu 2 i 3 oraz prowadzone są prace w otwartym dla podróżnychprzejściu pod torami od strony zachodniej stacji. Do końca tego roku zakończymyprace przy przebudowie peronów 1, 2 i 3. Peron 4 zostanie oddany do użytku wczerwcu 2016 roku. Tory stacyjne i peronowe ( dla peronów nr 1, 2 i 3 ) będągotowe do końca listopada tj. do czasuwprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągów w grudniu 2015 r. ? mówi JacekKarniewski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Dla podróżnych przygotowano już przejście pod torami łącząceperon 1 z peronem 4 i dalej z peronu 4 do ul. Tarnogórskiej na Zatorze. Dotunelu wchodzi się od strony dawnego dworcaPKS. Zgodnie z harmonogramem przebiegają również prace w budynku dworca.Robotnicy pracują obecnie nad konstrukcją wewnętrzną obiektu, stropami iizolacją fundamentów.
Przebudowa dworca ruszyła z początkiem roku. To wspólneprzedsięwzięcie Polskich Kolei Państwowych S.A. i PKP Polskich Linii KolejowychS.A. Koszt modernizacji infrastruktury kolejowej stacji wyniesie ponad 100 mln zł, a budynku dworca ? 35 mln zł.Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
„