PESA i Newag chcą zmodernizować podkarpackie składy
Zgodnie z przypuszczeniami dwie firmy złożyły oferty wprzetargu na modernizacje podkarpackich pojazdów kolejowych, należących dotamtejszego Urzędu Marszałkowskiego. Przypomnijmy, że zamówienie zostałopodzielone na dwie części. Pierwsza z nich obejmowała modernizację pojazdów PESY,druga Newagu. W każdym przypadku złożona została tylko jedna oferta, przezkonkretnego producenta. Oto szczegóły:
Zadanie I obejmuje:
1. Modernizację pojazdów szynowych Nr SA 135 ? 010 ÷ 014, wramach której należy wykonać:
a) montaż Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej,
b) zakup i montaż automatów biletowych,
c) wymianę wszystkich foteli w pojeździe.
2. Naprawę pojazdów szynowych Nr SA 135 ? 010 ÷ 014obejmującą malowanie pudła.
Na wykonanie tych prac ofertę złożyła PESA, która zaproponowałakwotę 5.227.500,00 zł i 60 miesięcy gwarancji.
Zadanie II obejmuje natomiast modernizacja pojazdówszynowych 37WE – 001 i 37WE ? 002 w zakresie:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
a) montażu lusterek składanych i rozkładanych przy prędkości5-10 km/h,
b) przystosowaniu pojazdów do trakcji wielokrotnej.
Prace te chce wykonać Newag, który złożył ofertę o wartości540.000,00 zł i zaproponował 60 miesięczną gwarancję.
Obie oferty znacznie przekraczają budżet zarezerwowany naten cel przez zamawiającego, który na sfinansowanie zadania I zarezerwowałkwotę 3.837.600,00 zł, zaś zadania II 410.697,00 zł.
Czekamy na werdykt komisji przetargowej.
Wszystkie pojazdy przeznaczone do modernizacji są aktualnieużytkowane przez Podkarpacki Oddział Przewozów Regionalnych.