Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Co z szybką koleją do Czech?

inforail
29.07.2015 07:56

Już od kilku lat władze Czech zainteresowane są budową liniiszybkiej kolei, która połączy Pragę z Wrocławiem ? przypomina poseł HenrykKmiecik. W czeskim projekcie zaproponowano trzy warianty przebiegu linii:

1. Wrocław-Kamienna Góra-Lubawka-Trutnov-HradecKralove-Praga

2.Wrocław-Jelenia Góra-Liberec-Mlada Boleslav-Praga

3.Wrocław-Legnica-Bolesławiec-Zgorzelec-Zawidów-Liberec-Praga

I dalej poseł Kmiecik przypomina, że w roku 2011 zostałpodpisany list intencyjny pomiędzy ministrami infrastruktury Polski i Czechuwzględniający dwa warianty przebiegu linii z Pragi do Wrocławia:

1. Praga-Mlada Boleslav-Liberec-Jelenia Góra-Wrocław

2. Praga-Hradec Kralove-Przełęcz Lubawska-Wrocław

Z kolei w dniu 19 października 2011 r. Komisja Europejskaopublikowała nową listę projektów Transeuropejskiej Sieci Transportowej ( TEN-T) do 2030r. Na tej liście znalazła się budowa linii dużych prędkości pomiędzyWrocławiem i Pragą. PKP PLK ogłosiły w 2014 r. przetarg na wykonanie wstępnegostudium wykonalności m.in. połączenia Wrocław-Praga.

Studium to będzie stanowić podstawę do dalszej realizacjizamierzeń związanych z przygotowaniem dokumentacji przedprojektowej niezbędnejdo budowy linii. Termin wykonania studium określony na koniec czerwca 2015roku.

W związku z powyższym poseł Henryk Kmiecik stawia bardzociekawe pytania:

Jaki wariant wybrano do realizacji połączenia Wrocław-Praga?

Jeżeli został wybrany wariant 1C, czyli w kierunku Hradec Kraloveto wjazd do Czech zaplanowano w Lubawce czy Mieroszowie?

Czy wykonane studium zostało uzgodnione ze stroną Czeską?

W jakim terminie planowane jest rozpoczęcie i zakończeniebudowy tego połączenia?

Czy wykonawca studium zaproponował wariant autorski budowytej linii?

Powyższe pytania są rzecz jasna skierowane do Minister MariiWasiak. Z niecierpliwością czekamy na odpowiedź, do tematu wrócimy na łamachInfoRail.