Już 160 zmodernizowanych wagonów na trasach
Ponad 160 zmodernizowanych wagonów PKP Intercity kursuje jużna trasie Przemyśl-Szczecin. Klimatyzowane przedziały wyposażone są m.in. w 6foteli oraz indywidualne oświetlenie. Do końca br. przybędzie kolejnych 57wagonów. Koszt modernizacji taboru to 592 mln zł.
Jak poinformował PAP prezes PKP Intercity Jacek Leonkiewicz,jest to największa modernizacja w historii spółki. Program odnowy flotyPKP Intercity to nie tylko zakup Pendolino. Dzięki inwestycji sięgającej niemal600 milionów zł mieszkańcy m.in. Rzeszowa już korzystają z pociągówzestawionych z nowoczesnych wagonów. Do końca roku będzie ich jeszczewięcej” – powiedział.
Pod koniec tego roku na najdłuższej trasie kolejowej wPolsce kursować będzie 218 nowoczesnych wagonów. Wszystkie są klimatyzowane; wkażdym przedziale jest 6 foteli przy każdym gniazdko elektryczne orazoświetlenie. Na oknach są nocne i dzienne rolety. W toaletach zamontowanoprzewijaki dla niemowląt. Wagony przystosowano do potrzeb osóbniepełnosprawnych. Przewidziano także miejsca na rowery i narty.
Kwota modernizacji taboru wynosi 592 mln zł, firma otrzymałana tę inwestycję unijne dofinansowanie w wysokości 320 mln zł. Modernizacjęprzeprowadziły trzy polskie firmy: bydgoska Pesa, nowosądecki Newag oraz FPSCegielski z Poznania.
Oprócz zmodernizowanych wagonów jeszcze w tym roku naodcinkach: Rzeszów-Stalowa Wola-Zamość oraz Rzeszów-Jasło-Zagórz kursowaćbędzie 10 nowoczesnych lokomotyw spalinowych Gama. Będą one mogły osiągaćprędkość maksymalną 140 km/h. Wartość tej inwestycji to ponad 131 mln zł, zczego ponad 67 mln zł stanowi wsparcie unijne.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Wciąż trwa modernizacja linii kolejowej Kraków-Rzeszów orazRzeszów-Przemyśl-Medyka. Inwestycję tę prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe. Pozakończeniu tych prac, planowanym na 2016 rok, czas przejazdu z Rzeszowa doKrakowa skróci się do 2 godzin 10 minut, natomiast z Przemyśla do Krakowapasażerowie dojadą w mniej niż 4 godziny.
„