Czy Augustyn Kordecki wróci na szlak?
Mobilność Mieszkańców Śląska, Małopolski i ziemiświętokrzyskiej zależy w dużej mierze od oferty pociągów PKP S.A. iprzystępnych cen za bilety ? pisze w interpelacji do Ministra Rozwoju iInfrastruktury poseł Jacek Osuch. I dodaje, że z dniem 1 września 2009 rokuzostał wycofany najsłynniejszy pociąg do stolicy, dla którego we Włoszczowiezbudowano nowy peron, ?Augustyn Kordecki?. Poseł zwraca uwagę, że zawieszeniekursowania tego pociągu miało bardzo złe konsekwencje społeczne. Był to bowiemjedyny pociąg pospieszny (dziś TLK ? red.), jaki planowo kursował na tymodcinku. Dzięki ponownemu uruchomieniu pociągu na trasie Gliwice – Katowice -Olkusz – Tunel – Kozłów – Kielce – Włoszczowa – Warszawa jako pociągu możliwebędzie nowe skomunikowanie Śląska z kielecczyzną i kielecczyzny z Warszawą. Posełsugeruje, aby na początek uruchomić skały w weekendy tj. piątki, soboty iniedziele. Mając na uwadze konkurencję na rynku autobusów i busów, spółka PKPS.A. (przede wszystkim PKP Intercity ? red.) powinna zadbać o to, aby byćkonkurencyjną wobec innych środków zbiorowego transportu.
W związku z powyższym poseł pyta Minister Marię Wasiak czyspóła PKP S.A. podejmie działania w celu uruchomienia połączenia na trasieGliwice – Katowice – Olkusz – Tunel – Kozłów – Kielce – Włoszczowa – Warszawajako pociągu TLK w wybrane dni tygodnia, najlepiej opłacalne oraz czyMinisterstwo Infrastruktury i Rozwoju rozważa możliwość dotowania pociągupospiesznego na trasie Gliwice – Katowice – Olkusz – Tunel – Kozłów – Kielce -Włoszczowa – Warszawa z puli środków przeznaczonej na przewozymiędzywojewódzkie?
Czekamy na stanowisko MIR w tej sprawie, choć już dziś możemyz dużym prawdopodobieństwem stwierdzić, że powrót na szlak Augustyna Kordeckiegojest raczej mało realny?