Darty na dłuższych trasach?
Biorąc pod uwagę dalszą poprawę stanu infrastrukturykolejowej w kolejnych latach, nie należy wykluczać możliwości zwiększeniailości tras obsługiwanych składami DART ? poinformował Sławomir Żałobka,podsekretarz stanu w MIR. Należy jednak zauważyć, że w okresie trwałościprojektu, tj. w ciągu 5 lat od jego zakończenia, pociągi DART przede wszystkimmuszą obsługiwać trasy określone w wydanej przez Komisję Europejską Decyzji oprzyznaniu finansowania – dodał. Na razie nie ma jednak żadnych konkretów.Przypomnijmy, że Darty mają obsługiwać połączenia na trasach Jelenia Góra -Wrocław – Łódź – Warszawa – Białystok/Lublin oraz Białystok/Lublin – Warszawa -Koluszki – Częstochowa – Katowice – Bielsko Biała.
Na jednym z forów internetowych pojawiła się informacja,jakoby Darty opcjonalnie miały dojeżdżać do Zakopanego. Ze specyfikacjiprzetargowej wczorajszego zamówienia na ochronę pociągów Flirt i Dart Zakopane pojawiłosię, ale tylko w przypadku pociągów produkowanych przez konsorcjum Stadlera iNewagu i to w odniesieniu do weekendów. Wygląda zatem na to, że Zakopane pojawisię w siatce połączeń, obsługiwanych przez nowe nabytki PKP Intercity, ale tylkow odniesieniu do Flirtów. Najprawdopodobniej przewoźnik chce wydłużyć doZakopanego jedną z relacji Olsztyn ? Warszawa ? Kielce ? Kraków.
Darty natomiast będzie można spotkać w Chełmie. Powołującsię na tę samą specyfikację przetargową można dostrzec właśnie wydłużenie relacjiWarszawa ? Lublin o Chełm.
Tyle spekulacji, jaki będzie nowy rozkład jazdy? Szczegółymamy poznać we wrześniu.