Twist dla Wrocławia po oficjalnej prezentacji
PESA zaprezentowała dzisiaj w zajezdni MPK prototyp tramwaju 2010NWwyprodukowany dla Wrocławia. Twist jest nowoczesny, klimatyzowany i w całościniskopodłogowy. Teraz rozpoczną się testy i odbiory tramwaju.MPK Wrocław zakupiło 8 takich tramwajów. Pierwszyz nich przyjechał już do Wrocławia i jest jeszcze przed odbiorami i gruntownymitestami w ruchu ulicznym.
Co ważne dla pasażerówpojazdy są w pełni niskopodłogowe i klimatyzowane. Mają szereg udogodnień irozwiązań technicznych, które zostały w nich wykorzystane na indywidualnezamówienie wrocławskiego MPK. Chodzi m.in. o inny przód pojazdu, skonstruowanytak, aby w razie wypadku z udziałem pieszego jego skutki były dla człowieka jaknajłagodniejsze i nie został wciągnięty pod pojazd. Wieczorem pasażerom wbezpiecznym wysiadaniu pomogą podświetlane progi przy drzwiach. W środkupojazdu są też ładowarki USB czy system zapachowy. Tramwaj pomieści około 220osób i mierzy ponad 30 metrów.
Jak już informowaliśmyna łamach InfoTram nowy wrocławski tramwaj teraz przejdzie serie testów w ruchuulicznym. Pierwszy, wstępny przejazd pokazał, że istnieją w infrastrukturzetorowej i przystankowej miejsca gdzie tramwaj zbyt blisko i ciasno przez nieprzejeżdża jednak jak się okazuje nie jest to duży problem. Tramwaj zostałwykonany zgodnie z zamówieniem a parametry zamówienia były dokładnie spradzane.Nie ma też mowy o tym, że pojazd jest za szeroki.
– Przede wszystkim tegotypu sytuacje mają miejsce w różnych miastach i to żaden problem. Naturalnasprawa przy budowaniu nowego modelu tramwaju. Wcześniej nie ma możliwościzweryfikowania obliczeń na papierze i czasami trzeba dopracować coś winfrastukturze i to jest normalny cykl życia tak dużego projektu – tłumaczyłTomasz Zaboklicki, prezes firmy Pesa.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Zanimtramwaje wyjadą na trasy smotorniczych czekają szkolenia. Pesy będąstacjonowały na co dzień w zajezdni Gaj przy ul. Kamiennej na ulicach mająpojawić się w wakacje.
Jak informuje PESA tramwaj typu 2010NW został przygotowanyspecjalnie z myślą o potrzebach pasażerów we Wrocławiu. Zastosowane rozwiązaniatechniczne są wypadkową wieloletnich doświadczeń zebranych w czasieeksploatacji pojazdów rodziny Twist oraz doświadczeń wrocławskiego MPK.