Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Toruńskie Swingi w komplecie

infotram
10.06.2015 07:00

8 czerwca 2015 roku do Miejskiego Zakładu Komunikacji wToruniu przyjechał kolejny, ostatni już tramwaj typu Swing. To 12 pojazd, którydotarł do Torunia z Bydgoszczy. To 12 pojazd, który dotarł do Torunia zBydgoszczy. Tramwaj o numerze bocznym 312 jest tramwajem 3 członowym, czyli 6tego typu który będzie jeździł po toruńskich torowiskach. Wszystkie zostaływyprodukowane przez PESĘ. 6 dostarczonych tramwajów to pojazdy pięcioczłonowe,kolejne 6 to składy trójczłonowe.

Wszystkie tramwaje Swing posiadają m.in. klimatyzację,monitoring, system informacji pasażerskiej, automaty biletowe. Są w pełniniskopodłogowe – umożliwiają przejazd osobom o ograniczonych możliwościach ruchowych.Podłoga w wagonie została wyłożona wykładziną antypoślizgową, a na całejdługości znajdują się uchwyty i poręcze umożliwiające pasażerom utrzymanierównowagi w czasie jazdy. Nie ma ostrych krawędzi i innych elementów mogącychspowodować urazy. Pojazd jest wyposażony w system informacji pasażerskiej wczasie rzeczywistym, a przystanki będą zapowiadane. Są też liczniki pasażerów,dzięki którym układanie rozkładów jazdy ma być bardziej efektywne. Wszystkiewagony zostaną przystosowane do poruszania się po sieci o torach 1000 mm. Odtradycyjnego Swinga, znanego chociażby z Warszawy, odróżnia ich brak skosów.Takie rozwiązanie PESA stosowała już przy produkcji wagonów dla Szeged. Cojeszcze? Swing to tramwaj w 100% niskopodłogowy, przystosowany do potrzeb osóbniepełnosprawnych, starszych czy podróżujących z wózkami. Do ich dyspozycjibędzie rampa, zapewniający swobodny wjazd i wyjazd z wagonu. Nie zabraknie teżklimatyzacji, co ważne także w przedziale pasażerskim. W jednoprzestrzennymtramwaju nad bezpieczeństwem pasażerów czuwać ma system monitoringu. WózkiSwinga dla Torunia posiadają klasyczne osie, będące sprawdzonym rozwiązaniem,zapewniającym prostotę obsługi podczas codziennej eksploatacji. Komfort jazdyzapewnia zawieszenie, które posiada dwa stopnie usprężynowienia. Zastosowane falownikiumożliwią rekuperację energii podczas hamowania, co sprawia, że kosztyeksploatacji tramwaju są niższe. Nowy Swing jest efektem współpracy producentaz przewoźnikiem, a także wieloletnich doświadczeń PESY w budowie tramwajów.

Przypomnijmy, że MZK Toruń rozstrzygnął przetarg na dostawę dwukierunkowych wagonów, rzecz jasna niskopodłogowych. Pięć Swingów DUO dostarczy takżebydgoska PESA.