Płock: nie jedziesz sam
Komfort podróżujących pasażerów komunikacją miejską ciągle wzrasta, sukcesywnie unowocześnia się tabor, przystosowuje się do potrzeb osób niepełnosprawnych, pojazdy wyposażone są w klimatyzację, wyświetlacze i głosowe zapowiedzi przystanków. Sukcesywnie modernizowana jest też infrastruktura przystankowa. Pomimo tych wszystkich udogodnień jakość podróży zależy przede wszystkim od samych pasażerów. Życzliwość, wzajemny szacunek do siebie, prywatności i przestrzeni, to elementy kampanii, którą zainaugurowały w ubiegłym tygodniu Tramwaje Warszawskie wraz z innymi warszawskimi przewoźnikami i Centrum Komunikacji Społecznej m.st. Warszawy. Kampania chce zwrócić uwagę na to, jak ważnym i niezbędnym elementem podroży jest życzliwe zachowanie się względem współpasażerów i pokazać właściwe postawy oraz zachowania. Tegoroczna odsłona akcji przebiega pod hasłem ?Bądź życzliwym pasażerem zamiast być monsterem? i potrwa do końca roku. Podczas seminarium inaugurującego akcję swoje wystąpienie miała również Komunikacja Miejska Płock Sp. z o.o., przedstawiając projekt ?Nie jedziesz sam ? Jestem Qulturalny?. Płocka kampania polega na kształtowaniu pozytywnych zachowań wśród podróżujących poprzez zamieszczone w autobusach znaki graficzne, działania edukacyjne wśród młodych pasażerów oraz współpracę z lokalnymi mediami.