Przetarg PKP Cargo jeszcze bardziej opóźniony
PKP CARGO ponownie przełożyły termin składania ofert wprzetargu na dostawę elektrowozów. Tym razem na 15 maja 2015 roku.Przypomnijmy, że zamówienie dotyczy 20 lokomotyw wielosystemowych do obsługipołączeń transgranicznych, z czego pięć opcjonalnie. Całkowita wartość zamówieniamoże wynieść nawet 400 mln zł. Pierwsze nowe lokomotywy pojawią się uprzewoźnika w drugiej połowie 2016 roku. Będą prowadzić pociągi do Niemiec,Czech, Słowacji, Austrii, Węgier i Holandii.
Na łamach InfoRail informowaliśmy już, że faworytem dozgarnięcia całej puli jest nowosądecki Newag. To byłaby furka do podbojukolejnych rynków, jest się zatem o co bić.
Teraz wiemy już na pewno, że producent wystartuje wprzetargu. Dowiedzieliśmy się także, że złoży ofertę samodzielnie. Z dużą doząprawdopodobieństwa możemy założyć także, że w przetargu wystartują PESA,Bombardier i Siemens. Za Newagiem przemawia jednak cena, za którą firma zNowego Sącza będzie mogła dostarczyć lokomotywy, a także wcale już niemałedoświadczenie w dostawach elektrowozów. PESA doświadczenie to ma znaczniemniejsze i to może okazać się elementem decydującym. Jak będzie? Więcejpowinniśmy wiedzieć 15 maja. Być może wtedy uda się przewoźnikowi otworzyćoferty.
Przypomnijmy, że o wyborze decydować będą trzy kryteria. To:
cena ? 80%,
współczynnik gotowości technicznej ? 10%,
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
współczynnik niezawodności ? 10%.
Więcej o przetargu pisaliśmy tutaj.
„