Zakres modernizacji EN57 u Cegielskiego

inforail
28.04.2015 07:11

Jakiś czas temuna łamach InfoRail informowaliśmy, iż FPS Cegielski modernizuje pięć ezt-ówEN57, które docelowo, w drodze leasingu, trafią do Przewozów Regionalnych. Wuzupełnieniu wcześniejszych informacji zapytaliśmy przewoźnika o zakres prac,jakie zostaną wykonane w tych jednostkach. Zakres modernizacji tych pojazdów jest cały czas ustalany, jednakżemożemy powiedzieć, że ze względu na inną formę finansowania i odmiennespojrzenie na pewne rozwiązania konstrukcyjne założenia modernizacji mogą sięróżnić od założeń przyjętych w przetargu na modernizację 21 elektrycznychzespołów trakcyjnych w ZNTK Mińsk Mazowiecki ? poinformował nas MichałStilger z Przewozów Regionalnych. Podstawowe założeniamodernizacyjne to:

1. Zmiana wizerunku zewnętrznego pojazdu: noweściany czołowe, odmienna kolorystyka, przebudowa pudeł (nowe okna, drzwiodskokowo-przesuwne, instalacja urządzeń klimatyzacji),

2.Modernizacja wózków: pierwszego stopnia odsprężynowania, instalacja silnikaprądu zmiennego z przekładnią dwustopniową, (prędkość eksploatacyjnapodniesiona do 120 km/h, likwidacja energochłonnego rozruchu oporowego).
3.Modernizacja wnętrza – przystosowanie pociągu do ruchu międzyaglomeracyjnego(przedsionki oddzielone od przedziałów ścianami oszklonymi z drzwiami suwanymi,nowe fotele, nowa stylistyka półek bagażowych i oświetlenia, zastosowanienowych drzwi w przejściach międzywagonowych i modernizacja przejść, wyposażenietoalet w układ zamknięty gromadzenia nieczystości, przystosowanie kabiny WCoraz innych miejsc w pociągu do potrzeb osób niepełnosprawnych, w tym także dlapasażerów na wózkach inwalidzkich, modernizacja kabin sterowniczych.
4.Modernizacja sprzęgów międzywagonowych i czołowych, wyposażenie w nowepantografy i przetwornice statyczne.

Przypomnijmy,że zgodnie z zapowiedzią Prezesa Przewozów Regionalnych Tomasza Pasikowskiego PrzewozyRegionalne, ARP i Polski Tabor Szynowy tą modernizacją uruchamiły pilotażowyprogram ezt-ów. Poznańskiej firmiesprzedanych zostało pięć ezt-ów EN57, prace remontowe będą finansowane zeźródeł zewnętrznych. Po ich zakończeniu jednostki wrócą do PrzewozówRegionalnych na zasadzie leasingu ? mówił Pasikowski. To jeden ze sposobów,jakimi przewoźnik chce odnawiać swój tabor. Jeśli metoda ta się sprawdzizostanie wykorzystana przy modernizowaniu kolejnych składów. Na razie jest toprojekt pilotażowy. Przewoźnik zapowiada, że w ciągu 5 najbliższych lat chcegruntownie odmłodzić i zmodernizować tabor. Docelowo 80% pociągów mają to byćskłady nowe bądź po kapitalnym remoncie.