Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

39WE z Newagu – nowoczesny i oszczędny

infotram
27.04.2015 08:45

W nowosądeckim Newagu powstaje nowy elektryczny zespółtrakcyjny. Na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej produkowany jestsześcioczłonowy pojazd, którym, jak informuje producent, wyróżniać będziewyjątkowy design, funkcjonalność oraz zaawansowane rozwiązania konstrukcyjne.

Pojazd przyciąga uwagę przede wszystkim swoim futurystycznymwyglądem nawiązującym do najnowszych trendów w branży. EZT 39WE inspirowanyjest nowoczesną architekturą miasta. Dominują w nim geometryczne formy łączonez łagodnie ukształtowanymi powierzchniami zarówno na zewnątrz jak i wewnątrzpojazdu.

Czoło z dużą szybą przednią nadaje pociągowi nowoczesny,nawiązujący do dynamiki miasta kształt,

a także zapewnia maszyniście doskonałą widoczność w specyficznych warunkachruchowych linii WKD. Wyświetlacz orazreflektor górny zamknięte są optycznie w jednym pasie z szybą. Całość domykająmasywne osłony absorberów energii zderzenia, które przypominają płozy i sprawiająwrażenie jakby pojazd sunął nad powierzchnią ziemi.

Design 39WE jest także odzwierciedleniem funkcjonalnościpojazdu. Duża ilość drzwi na stronę pojazdu ułatwi wsiadanie i wysiadanie.Przestronne przedsionki, stylistycznie nawiązują do formy czoła pojazdu ipozwalają na wygodne korzystanie z niego osobom o ograniczonej możliwościporuszania się, matkom z małymi dziećmi oraz rowerzystom. Wnętrze utrzymane weleganckiej kolorystyce, łączy odcienie bieli i grafitu z kontrastującymigranatowymi fotelami. Uwagę przykuwają lampy sufitowe i otwory wentylacyjne wkształcie trapezów.

Projektując pociąg konstruktorzy szczególną uwagę zwrócilina bezpieczeństwo. Kabina maszynisty podporządkowana została w stu procentachergonomii pracy. Specjalnie zaprojektowany pulpit rozbudowany dookoła fotelamaszynisty pozwala na dostrzeżenie obiektów znajdujących się w bliskiejodległości od czoła pojazdu.

Sys­tem moni­to­ringu zreje­stra­to­rem zda­rzeńzapewni z kolei bezpieczeństwo pasażerom w trakcie podróży.

Podczas projektowania pojazdu dla WKD konstruktorzywykorzystali innowacyjne rozwiązania techniczne. Jednym z nich jest konstrukcjanadwozia pojazdu oraz metody ograniczenia hałasu emitowanego do otoczenia.

Sześcioczłonowy pojazd o dłu­go­ści 60 m skła­dał się będziez 2 jednoprzestrzennych części po 3 człony każda. Pomieści łącznie 505pasażerów w tym 164 na miejscachsiedzących. Wyposażony będzie w pełni zin­te­gro­wany sys­tem infor­ma­cjipasa­żer­skiej z zewnętrz­nymi tabli­cami LED oraz wewnętrz­nymi moni­to­ramiLCD.

Wszyst­kie pojazdy wypo­sa­żone będą w kli­ma­ty­za­cjęprze­strzeni pasa­żer­skiej z ukła­dem okien umoż­li­wia­ją­cym swo­bodneprze­wie­trza­nie składu oraz sys­tem zli­cza­nia podróżnych. 39WE na linii WKDpojadą z prędkością 80 km/h. Na tory Warszawskiej Kolei Dojazdowej wyjadą w 2016 roku.