Pierwszy krótki Jazz w przyszłym tygodniu
Jak podają media społecznościowe w nocy z 8 na 9 marca w Warszawie ma pojawić się pierwszy krótki Jazz 134N. Wagon zostanie skierowany następnie na testy. Wiadomo już, że krótsza wersja Jazzów będzie różniła się znacząco wyglądem od pojazdów pięcioczłonowych, zwanych w Warszawie bufetami. 134N stylistyką nawiązywać ma do Jazzów z Gdańska. Warszawa zamówiła w PESIE 30 takich pojazdów. Trzymamy kciuki za stołecznego przewoźnika, aby tym razem był mniej wybredny niż w przypadku wprowadzania do ruchu Jazzów pięcioczłonowych.
134 N mają to być nowoczesne, jednoprzestrzenne, trójczłonowe, jednokierunkowe i niskopodłogowe tramwaje. Będą miały 19,3 metra długości. Dzięki zastosowaniu bezosiowych wózków jezdnych podłoga będzie idealnie płaska. Do tramwaju wsiądzie 132 pasażerów, z czego 27 będzie mogło podróżować na miejscach siedzących. Za 30 tramwajów typu 134N Jazz Spółka zapłaci 167 944 200 mln zł brutto.
Więcej na temat nowych wagonów można przeczytać tutaj.
„