TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Maszyniści ignorujący sygnał „Stój” odsunięci od wykonywania czynności
Maszyniści ignorujący sygnał „Stój” odsunięci od wykonywania czynności
inforail
17.02.2015 11:13
Maszyniści ignorujący sygnał „Stój” odsunięci od wykonywania czynności
Spółka Przewozy Regionalne odsunęła od wykonywania czynności maszynistów, którzy uczestniczyli zdarzeniach, polegających na niezatrzymaniu się pojazdu kolejowego przed sygnałem „Stój”lub w miejscu, w którym powinien się zatrzymać oraz uruchomienia pojazdu kolejowego bez wymaganego zezwolenia. W przypadku, gdy ustalenia komisji wskażą na niezachowanie odpowiednich procedur i standardów bezpośrednio przez maszynistów, zostaną oni skierowani na badania oraz egzamin weryfikacyjny. Skutki takich zachowań zostały omówione na spotkaniu działającego przy Prezesie Urzędu Transportu Kolejowego (UTK) Zespołu ds. monitorowania poziomu bezpieczeństwa sektora kolejowego w Polsce. Wskazano ponadto okoliczności zdarzeń zaistniałych w 2015 roku oraz przedstawiono ich wstępne przyczyny (prace komisji nie zostały jeszcze ukończone), jak również środki zaradcze podejmowane przez Przewozy Regionalne, zmierzające do zachowania właściwego poziomu bezpieczeństwa. Także inne podmioty funkcjonujące na rynku kolejowym stosują tego rodzaju działania.
Dane statystyczne wskazują na wyraźne zwiększenie się liczby tego typu zdarzeń w roku ubiegłym w całym sektorze kolejowym. W 2013 roku odnotowano łącznie 35 tego rodzaju zdarzeń (16 wypadków i 19 incydentów), natomiast w 2014 roku zanotowano ich 67 (odpowiednio 30 wypadków i 37 incydentów). Średnia miesięczna zdarzeń ww. kategorii wzrosła więc z 1,3 do 2,5 dla wypadków oraz z 1,6 do 3,1 dla incydentów. W roku bieżącym, do 30 stycznia odnotowano już 4 takie zdarzenia (2 wypadki i 2 incydenty). Szczególny niepokój wzbudził fakt, że 2 z tegorocznych zdarzeń miały miejsce wskutek uruchomienia pojazdu kolejowego bez zezwolenia.
Przedstawiciele przewoźnika poinformowali o zwiększeniu nacisku na działania nadzorcze nad pracownikami realizującymi zadania związane z bezpieczeństwem. Zasady nadzoru wynikają z przyjętych procedur systemowych i instrukcji wewnętrznych. W ramach tych działań weryfikowane są również kompetencje kadry nadzorczej. Spółka zobowiązana została do przedstawienia pisemnej informacji o zastosowanych działaniach profilaktycznych oraz o wszelkich dodatkowych inicjatywach służących podniesieniu bezpieczeństwa, zwłaszcza dotyczących pracy maszynistów kolejowych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024