Pasażerowie nie chcą Pendolino i walczą o InterRegio!
inforail
09.12.2014 10:00
Pasażerowie nie chcą Pendolino i walczą o InterRegio!
Brak pociągu 'Matejko’ na trasie Kraków – Warszawa budzi gigantyczny sprzeciw tych, którzy zostaną zmuszeni do kupowania znacznie droższych biletów na Intercity –pisze Gazeta Wyborcza, która informuje również, że nie składa broni i wraz z pasażerami będzie walczyć o przywrócenie tańszych, alternatywnych wobec Pendolino pociągów. Chodzi tu przede wszystkim o InteRegio „Matejko”Przewozów Regionalnych, który znika z nowego rozkładu jazdy. Podobnie, jak znaczna część tanich połączeń. Jak donosi Gazeta Wyborcza w godzinach 6 -10.30 na Dworcu Głównym pasażerowie jadący do Warszawy będą mieć do wyboru wyłącznie drogie połączenia, za które zapłacą nawet trzykrotnie więcej niż za przejazd TLK lub likwidowanym 'Matejką’. Czytelnicy zaczęli liczyć, że po 14 grudnia za cztery przejazdy do Warszawy i z powrotem zapłacą nawet 800 zł więcej niż dotychczas! Pendolino nazwali 'zabawką dla bogatych biznesmenów’, a działanie PKP PLK 'bezmyślnym i bez empatii dla sytuacji finansowej wielu Polaków’. 'Czym mają do Warszawy jechać zwykli niezamożni ludzie czy wielodzietne rodziny?’ – pyta jeden z Czytelników. Inny chce wiedzieć: 'Dla kogo są te pociągi – dla ludzi czy biznesu?’. Wielu już zapowiada, że przesiądzie się na autobusy lub zmobilizuje znajomych, by dzieląc koszty, dojeżdżać do Warszawy samochodem.
Gazeta Wyborcza zapowiada interwencję u minister infrastruktury Marii Wasiak, by podjęła odpowiednie kroki w celu ponownego uruchomienia połączenia 'Matejko’. Wsparcie już zadeklarował marszałek województwa Marek Sowa. – Oczywiście cieszymy się z wymiany taboru i zwiększenia komfortu podróży przez Intercity, ale oferta powinna być zróżnicowana w oparciu o zasobność portfela różnych grup podróżnych. Mam nadzieję, że uda się wpłynąć na PKP, by przywróciło możliwość uruchomienia tańszych połączeń w optymalnych dla pasażerów godzinach – oświadczył 'Gazecie Wyborczej’.
Prezes małopolskiego zakładu Przewozów Regionalnych Andrzej Siemieński wierzy, że dla 'Matejki’ jest jeszcze szansa. – To połączenie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem ze względu na cenę, ale też godziny kursowania, więc zaproponowana nam godzina 13 była nie do zaakceptowania. Być może spółce uda się uzyskać zgodę na odjazdy w lepszych godzinach w przyszłym rozkładzie jazdy. Przecież ten pociąg jeździł codziennie wypełniony średnio w 80 proc. – przekonuje.
Gazeta Wyborcza zachęca wszystkich pasażerów do przyłączenia się do akcji ratowania tańszych połączeń.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024