Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ATR 220 zaprezentowany na dworcu Roma Termini

inforail
04.12.2014 16:15
Wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2014/2015 na włoskie tory wyjadą nowe pociągi. Trenitalia przygotowała także oferty promocyjne dla swoich pasażerów. Ogłoszono ponadto wzmocnienie połączeń do Mediolanu z okazji Expo 2015. Nas najbardziej interesują jednostki, jakie do Włoch dostarcza PESA. Dziś na dworcu Roma Termini odbyła się oficjalna prezentacja pierwszego pociągu ATR220 dla Trenitalii. Od stycznia 2015 roku PESA rozpocznie sukcesywne dostawy kolejnych spalinowych jednostek dla regionów Marche, Molise, Basilicata, Abruzja i Toskania. Łącznie będzie ich 40. Umowa na ich dostawę została podpisana pod koniec 2013 roku. Trenitalia realizuje całkiem spory proces wymiany taboru, na który składają się nie tylko polskie pociągi, ale także ezty i wagony. Łącznie do końca 2015 roku na włoskie tory wyjedzie 210 jednostek, zarówno elektrycznych, jak i spalinowych oraz 1110 zmodernizowanych wagonów.              
ATR 220 na dworcu Roma Termini (foto: PESA)
Przypomnijmy, że ATR 220 to jednoprzestrzenny, klimatyzowany pojazd z napędem spalinowym w układzie „S-D-S”(S – człon silnikowy, D –człon doczepny). Może kursować w trakcji wielokrotnej do trzech pojazdów. Został zaprojektowany i zbudowany z myślą o obsłudze pasażerskiego ruchu regionalnego i międzyregionalnego. Jego konstrukcja i wyposażenie zapewnia duży komfort podróżowania przy znikomym oddziaływaniu na środowisko. Pojazd wyposażony jest w absorbery przejmujące energię podczas zderzenia, zapewniając tym samym zwiększone bezpieczeństwo podróżnym i obsłudze.
W części wielofunkcyjnej pojazd przystosowano do przewozu osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich, a także dla pasażerów z dużym bagażem. Wejście niepełnosprawnym zapewnia rampa manualna, służy im również jedna z kabin WC z automatycznymi drzwiami. Konstrukcja pojazdu umożliwia niezawodną pracę w warunkach upalnego lata oraz temperatur zimowych. ATR 220 jest dostosowany do obsługi peronów o wysokości od 300 do 760 mm.
Maksymalna prędkość eksploatacyjna to 130 km/h. ATR 220 został wyposażony w nowoczesny napęd silnikami wysokoprężnymi spełniającymi najnowsze normy emisji spalin poziom III B i przekładnię hydrodynamiczną gwarantującą płynność i wysoką dynamikę jazdy. Jest wyposażony w wygodne fotele, klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej, WiFi oraz monitoring.