RegioJet już z Vectronami
inforail
24.11.2014 14:31
RegioJet już z Vectronami
Tak jak informowaliśmy na łamach InfoRail od nowego rozkładu jazdy pociągi RegioJet będą prowadziły lokomotywy Vectron Siemensa. W weekend na dworcu Praha hl.n. odbyła się oficjalna prezentacja tych wielosystemowych elektrowozów. RegioJet jest pierwszym przewoźnikiem pasażerskim w Europie, który korzysta z tego typu lokomotyw w celu prowadzenia regularnych usług. Lokomotywy zostały wyleasingowane od austriackiej firmy. Jest ich 3, zostały wypożyczone na okres 5 lat. Dołączą do floty dziewięciu lokomotyw Skoda. Pierwsza lokomotywa Vectron już rozpoczęła swoją pracę. W sobotę, 15 listopada 2014 roku, pojechała ze składem na trasie Praga – Ostrawa – Havirov. Pozostałe dwie lokomotywy wyjadą na szlaki z pociągami RegioJet na początku grudnia br.
’Te najnowocześniejsze lokomotywy w Europie będą kursowały na trasie Praga –Ostrawa, a od nowego rozkładu jazdy, czyli od 14 grudnia br., pojadą na Słowację, obsługując pociągi na nowej trasie Bratysława – Żylina – Koszyce’ – mówi Radim Jančura, szef STUDENT AGENCY, która jest właścicielem RegioJet . 'Wybraliśmy lokomotyw Vectron ponieważ spełniają nasze wymagania techniczne”–dodaje. 'Vectron może kursować nawet do 200 kilometrów na godzinę i osiąga moc 6,4 MW. Jego uniwersalność zapewnia niezbędne prędkości i możliwość prowadzenia pociągów na sieciach czeskiej i słowackiej’ – dodaje Roman Köksal, Dyrektor Siemens Mobility.
Dane techniczne wielosystemowych lokomotyw Vectron:
Długość: 18980 m
Szerokość: 3012 m
Wysokość: 4248 m
Systemy zasilania: AC 25 kV, 50 Hz;AC 15 kV, 16.67 Hz;3 kV DC;1,5 kV DC
Maksymalna moc: 6400 kW
Siła pociągowa: 300 kN
Maksymalna prędkość: 200 kilometrów na godzinę
Waga: ok. 89 t
Lokomotywy Vectron mają dopuszczenie do ruchu w wielu krajach europejskich, w tym w Czechach i na Słowacji. Elektrowozy te, jako pierwsze na świecie lokomotywy, spełniły standardy TSI dla kolei dużych prędkości. Dzięki swojej modułowej konstrukcji lokomotywy mogą być łatwo wprowadzane do pracy w innych krajach.
Austriacka firma leasingowa ELL zawarła umowę ramową z Siemensem na dostawę 50 lokomotyw Vectron. Mogą być one wykorzystywane nie tylko w transporcie pasażerskim, ale też towarowym. Oprócz krajowych systemów bezpieczeństwa są również wyposażone w system, zgodny z wymogami dyrektyw europejskich dotyczących ruchu międzynarodowego.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024