Europa: Start kooperacji linii dużych prędkości Railteam
inforail
03.07.2007 15:26
Europa: Start kooperacji linii dużych prędkości Railteam
Przedstawiciele większości kolei dużej prędkości podpisali porozumienie Railteam. Wraz z tym porozumieniem oczekuje się zwiększenia konkurencji między pociągiem, a samolotem. Porozumienie podpisali przedstawiciele kolei dużej prędkości z Europy: ÖBB (Austria), Deutsche Bahn (Niemcy), SBB (Szwajcaria), SNCF (Francja), SNCB (Belgia), NS (Holandia), Eurostar (Anglia) jak również spółki córki Thalys (SNCF oraz SNCB), Lyria (SNCF oraz SBB) czy Alleo (SNCF oraz DB). Railteam ma za zadanie poprawę oferty w ruchu międzynarodowym, co ma zaowocować zwiększoną konkurencyjnością kolejowych połączeń dużej prędkości. Dzięki temu spodziewane są większe zyski dla przewoźników. Pasażerowie Railteam mogą w przypadku spóźnienia się na pociąg skorzystać z następnego bez żadnych rezerwacji. Docelowo personel w pociągach ma być wielojęzyczny. Dodatkowo na głównych dworcach pojawią się punkty informacyjne. Powstała również strona internetowa www.railteam.eu . W przyszłości nad stworzeniem wspólnego programu rezerwacji miejsc zostanie wydane 30 milionów €, który będzie dostępny w 2009 roku. Na chwilę obecną sieć połączeń dużej prędkości w Europie wynosi około 5174 km, jednak ilość ta wzrośnie do 2010 roku na 7591 km. Dodatkowo od 2008 roku do porozumienia wejdą również nowe pociągi ÖBB Railjet.
Źródło: Komunikat prasowy ÖBB
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Tczew: Wykolejenie pociągu TLK
23.11.2010
Ukraina: EBOiR wspiera reformy kolei
22.11.2010
Warszawa: Kolej czeka na ministra
22.11.2010
Przewozy Regionalne modernizują tabor
19.11.2010
Rosja: Szybciej z Moskwy do Nicei
19.11.2010
Nowe pomorskie szynobusy
18.11.2010
Northeast Corridor
16.11.2010
Gdynia: Dotarły dwa szynobusy 220M
12.11.2010
Rosja: Sapsan podbija serca Rosjan
12.11.2010
Więcej z Działu Producenci
Spalinowe szynobusy Newagu
26.10.2010
Poznań: 15 wniosków o upadłość ZNTK
15.10.2010
Czy pociągi Pendolino wjadą do Polski?
30.09.2010
InnoTrans 2010: Premiera Elfa
28.09.2010
Rafamet: Japończycy zadowoleni
22.09.2010
Rafamet: Maszyny dla serbskich kolei
26.08.2010
Poznań: Referendum w ZNTK
13.08.2010
Poznań: Komu zależy na upadłości ZNTK?
09.08.2010
Poznań: W ZNTK trwają negocjacje
18.07.2010
Bombardier dla kolei szwajcarskich
28.06.2010
Nowości Stadlera
15.06.2010
Nowości z NEWAGu
25.05.2010
Poznań: Nie będzie upadłości Sigmy
26.04.2010
Poznań: W ZNTK znów czekają na pensje
14.04.2010
Rzeszów: SA109 po naprawie rewizyjnej
12.03.2010
Chińskie EZT produkcji CSR
02.03.2010
Więcej z Działu Infrastruktura
Gdynia prezentuje przystanek
18.11.2010
Teresin: Będzie park&ride
16.11.2010
Rewal: Rewitalizacja wąskotorówki
14.11.2010
Luboń: Remont dworca
11.11.2010
Budowa na Niedźwiadku wystartowała
09.11.2010
Wrocław: Dworzec odsłania wnętrza
05.11.2010
Łódź: Otwarto dworzec Widzew
03.11.2010
Początek końca katowickiego dworca
25.10.2010
Sulęcin: Dworzec jednak rozebrali
21.10.2010
Chełm węzłem kolejowym
15.10.2010
Kutno: Dworzec PKP do remontu
12.10.2010