Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Jest przetarg na dostawę dwóch ezt-ów dla PKP SKM

inforail
21.11.2014 12:39
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłosiła przetarg na dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu aglomeracyjnym. Pojazdy powinny zostać dostarczone do 31 października 2015 roku. O zamówienie mogą ubiegać się producenci, którzy przedstawią udokumentowanie co najmniej jednego zamówienia o wartości minimum 10 000 000 PLN netto w zakresie dostawy co najmniej jednego fabrycznie nowego elektrycznego zespołu trakcyjnego, zrealizowanego w okresie ostatnich trzech lat przed terminem składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy to w tym okresie. Wykonawca składający ofertę jest zobowiązany także do wniesienia wadium w wysokości: 900 000 PLN. Kryteria oceny ofert to:
1. Cena –80%
2. Wysokość podłogi pojazdu –20%.
Oferty można składać do 29 grudnia 2014 roku. Zamówienie jest planowane do współfinansowania ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2007–2013. Postępowanie może zostać unieważnione jeżeli środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej, które zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia, nie zostaną mu przyznane.
O zaintersowaniu tym, przetargiem już jakiś czas temu mówił Prezes Newagu Zbigniew Konieczek. Na pewno możemy spodziewać się także oferty z PESY. Tradycyjnie zatem dojdzie zatem do starcia tych dwóch firm. Innych ofert raczej nie należy się spodziewać.
PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. ogłosiła przetarg na dostawę dwóch sztuk fabrycznie nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych
Przedmiotem zamówienia jest dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich o charakterze aglomeracyjnym na trasie pomiędzy Wejherowem i Tczewem po linii kolejowej nr 250 zarządzanej przez PKP Szybka Kolej Miejska w Trójmieście Sp. z o.o. oraz po liniach kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA w tym liniach należących do sieci TEN. Ezt przeznaczony będzie do prowadzenia pociągów o średnio-dobowym przebiegu min. 500 km. Zamówienie obejmuje również dostawę pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeprowadzenie szkoleń osób wskazanych przez zamawiającego z obsługi, budowy i utrzymania w eksploatacji pojazdów i innych świadczeń określonych w umowie.
Wszystkie zastosowane do produkcji ezt zespoły, podzespoły i elementy muszą być fabrycznie nowe. Konstrukcja i parametry ezt oraz dokumentacja muszą spełniać wymogi obowiązujących i mających zastosowanie aktów prawa polskiego oraz prawa Unii Europejskie.
Długość pojazdów nie może przekroczyć 90 m. Każdy musi przewozić pasażerów na co najmniej 144 stałych miejscach oraz na co najmniej 16 uchylnych. Łączna pojemność składu to 359 osób.
Wysokość podłogi:
– w strefie wejścia do pojazdu musi wynosić min. 850 mm, max. 1160 mm nad poziomem główki szyny (npgs), dla nowych zestawów kołowych i bez obciążenia od pasażerów
– przejścia między-wagonowe z płynną zmianą wysokości podłogi według TSI PRM.
– w całym przedziale pasażerskim zmiana wysokości podłogi może odbywać się za pomocą pochylni o parametrach zgodnych z TSI PRM (przejście na wyższy poziom podłogi nad wózkami jezdnymi), lub stopni w pierwszych przedziałach za kabiną maszynisty.
– konstrukcja pojazdu winna zapewniać pełne bezpieczeństwo podróżnych podczas wsiadania i wysiadania przez wszystkie drzwi pojazdu z peronów o wysokości od 760 mm do 960 mm npgs.    
Wymagana prędkość eksploatacyjna to co najmniej 160 km/h. Pojazdy muszą być wyposażone w min. 4 silniki trakcyjne o sumarycznej mocy min. 2000 kW.
Konstrukcja pudła ezt wykonana musi być z materiałów o podwyższonej odporności na korozję i procesy starzenia, dopuszcza się klejenie wybranych elementów. Wszystkie elementy użyte do produkcji ezt muszą spełniać wymogi norm w zakresie toksyczności i bezpieczeństwa przeciwpożarowego. Materiały te nie mogą oddziaływać w sposób szkodliwy na środowisko człowieka.