Madryt: RENFE zamówiło w CAF 107 pociągów regionalnych
inforail
03.07.2007 15:18
Madryt: RENFE zamówiło w CAF 107 pociągów regionalnych
Zarząd RENFE zdecydował się powierzyć zamówienie na trzy typy nowych pociągów regionalnych firmie CAF. Na zamówienie składa się:
– 50 zespołów spalinowych, trójwagonowych o iberyjskim rozstawie szyn (150 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
– 23 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe o iberyjskim rozstawie szyn (115 wagonów)
– 34 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe, o iberyjskim rozstawie szyn (170 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
– 50 zespołów spalinowych, trójwagonowych o iberyjskim rozstawie szyn (150 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
– 23 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe o iberyjskim rozstawie szyn (115 wagonów)
– 34 elektryczne zespoły trakcyjne, pięciowagonowe, o iberyjskim rozstawie szyn (170 wagonów), z przygotowaniem pod montaż wózków ze zmiennym rozstawem kół.
W efekcie całe zamówienie obejmuje 107 pociągów, na które składają się 435wagony. Wartość tego kontraktu wynosi 1 miliard €, na który składają się pociągi w wartości 590 milionów €. Resztę stanowią usługi serwisowe, które będą wykonywane przez kolejne 14 lat. Tak duże zamówienia będą oznaczały znaczną poprawę standardu podróżowania. Dodatkowo interesującym jest wskazanie na konieczność przygotowania pociągów do zmiennego rozstawu kół. Hiszpania posiada sieć szerokotorową, oraz linie dużych prędkości, które są już normalnotorowe. Zamówienie tylu pociągów regionalnych z opcją na zastosowanie zmiennego rozstawu kół może stanowić sygnał o powolnym przechodzeniu Hiszpanii na sieć normalnotorową. Pociągi z najnowszego zamówienia będą dostarczane pomiędzy rokiem 2008, a 2011.
Pociągi spalinowe będą miały prędkość maksymalną 160 km/h oraz zaoferują 191 miejsc siedzących. Wagon środkowy będzie posiadał część z niską podłogą oraz zostanie przystosowany do przewozu osób niepełnosprawnych. Układ napędowy będzie się składał z czterech silników spalinowych o mocy 382kW, z hydrauliczną przekładnią.
23 pociągi elektryczne (o iberyjskim rozstawie) będą miały prędkość maksymalną 160 km/h. Pięć wagonów będzie posiadało sześć wózków, co oznacza, że będą zastosowane wspólne wózki dla dwóch wagonów. Ilość miejsc siedzących będzie wynosić 270. Również w tym przypadku jeden z wagonów będzie posiadał obniżoną podłogę, gdzie znajdą się urządzenia do przewozu osób niepełnosprawnych. Dodatkowo pociąg będzie w pełni klimatyzowany.
34 elektryczne zespoły trakcyjne (z opcją zmiennego rozstawu kół) będą zbudowane podobnie do serii 23 zespołów. Jednak będą one posiadały większą prędkość maksymalną –200 km/h, oraz będą posiadały dwa systemy napięciowe –25kV 50 Hz (sieć normalnotorowa) oraz 3kV= (sieć szerokotorowa).
Źródło: Komunikat prasowy CAF
Więcej z Działu Kontrakty
Rządowe wsparcie dla kolei
12.06.2006
Warszawa: Parkuj i jedź dalej koleją
02.06.2006
Szczecin: Nowe połączenia kolejowe
02.06.2006
Poznań: Kolizja szynobusu
02.06.2006
Olsztyn: Rzadki rozkład
02.06.2006
Lublin: Nad morze o tydzień szybciej
02.06.2006
Ełk: Pociąg do Suwałk
02.06.2006
I Kongres Transportu Polskiego
28.05.2006
Warszawa: Pojedziemy pociągami Flirt
26.05.2006
Warszawa: Kolej jednak trafi na parkiet
26.05.2006
Warszawa: Apartamentowce na torach
26.05.2006
Suwałki: Kolej na Suwałki
26.05.2006
Poznań: Zerowe szanse na szybką kolej
26.05.2006
Kraków: Ile pociągów pójdzie pod nóż?
26.05.2006
Kraków: Rusza „papieski pociąg”
26.05.2006
Gdańsk: Przystanek Gdańsk Śródmieście
26.05.2006
Bydgoszcz: Pięć nowych szynobusów
26.05.2006
Gdynia: Nowe wzory biletów SKM
23.05.2006
Warszawa: Uciekająca kolej przyszłości
21.05.2006
Więcej z Działu Przewoźnicy
Acatus 2 na małopolskich torach
01.02.2011
Lublin: Naprawa ET22-942
01.02.2011
Kolejarze jak stoczniowcy?
31.01.2011
Związkowcy walczą o podwyżki
31.01.2011
UTK skontroluje pociągi
31.01.2011
Niemcy: Katastrofa kolejowa
30.01.2011
Poznań: Zmiana rozkładu jazdy PR
29.01.2011
Koleje Mazowieckie pokazały Traxxy
29.01.2011
Białystok: Od 1 marca mniej pociągów
26.01.2011
Bombardier Omneo
25.01.2011
Zbąszynek: Kolej jedzie autobusem
25.01.2011
Tarnobrzeg: „Hetman” wraca
25.01.2011
Będzie strajk na kolei?
25.01.2011
Okiem Czytelnika: Sytuacja na kolei
24.01.2011
Grecja: Pracownicy kolei strajkują
24.01.2011
Azerbejdżan: Emisja akcji kolei ADDY
24.01.2011
Kraków: Nad Morze Czarne pociągiem?
20.01.2011
Rząd zabierze pieniądze kolejom
20.01.2011
Łódź: Chaos w rozkładach pociągów
20.01.2011
Więcej z Działu Producenci
Garstka informacji wagonowych z FPS
25.01.2011
Wagony i lokomotywy Bombardiera dla DB
18.01.2011
Spalinowe szynobusy Newagu
26.10.2010
Poznań: 15 wniosków o upadłość ZNTK
15.10.2010
Czy pociągi Pendolino wjadą do Polski?
30.09.2010
InnoTrans 2010: Premiera Elfa
28.09.2010
Rafamet: Japończycy zadowoleni
22.09.2010
Rafamet: Maszyny dla serbskich kolei
26.08.2010
Poznań: Referendum w ZNTK
13.08.2010
Poznań: Komu zależy na upadłości ZNTK?
09.08.2010
Poznań: W ZNTK trwają negocjacje
18.07.2010
Bombardier dla kolei szwajcarskich
28.06.2010
Nowości Stadlera
15.06.2010
Nowości z NEWAGu
25.05.2010
Poznań: Nie będzie upadłości Sigmy
26.04.2010
Więcej z Działu Infrastruktura
Puszczykówko: Dworzec otwarty
26.01.2011
Gliwice: Odtworzą linię z Jęzora
24.01.2011
Katowice: Peron 5 prawie gotowy
21.01.2011
Gdynia: Dworzec wraca do formy
19.01.2011
Wadowice: PKP zamykają kasy
18.01.2011
Katowice: Dni dworca policzone
11.01.2011
Poznań: Poszukiwany ajent biletowy
05.01.2011
PKP S.A.: Bedą kolejne zmiany?
01.01.2011
Katowice: Pierwszy peron opóźniony
16.12.2010