Darty i Flirty3 jako pociągi kategorii InterCity
inforail
06.11.2014 10:00
Darty i Flirty3 jako pociągi kategorii InterCity
Do oferty PKP Intercity wracają pociągi kategorii InterCity. Od nowego rozkładu jazdy będą kursowały na trasach Przemyśl – Szczecin czy Wrocław –Gdynia. Do ich obsługi skierowane będą składy zestawione z nowych i zmodernizowanych wagonów, pozyskanych dzięki unijnemu dofinansowaniu. Marka powstała w listopadzie 2014 r. Tak na prawdę jest to powrót do pociągów tej kategorii. Pod koniec 2015 roku flota PKP Intercity rozszerzy się o 20 ezt-ów typu Flirt3 oraz 20 składów „Dart”, które zasilą markę InterCity. Od kolejnego rozkładu jazdy należy zatem spodziewać się dalszego rozwoju pociągów tej kategorii. Dodajmy, co ważne dla pasażerów, że w InterCity obowiązywać będzie taryfa TLK. Przynajmniej na razie. Na razie też nie znamy szczegółów dotyczących pociągów InterCity. Prawdopodobnie będzie to większość TLK, które dziś kursują na wspomnianych wyżej trasach Przemyśl – Szczecin i Wrocław –Gdynia.
Łącznie z InterCity od grudnia 2014 roku w PKP Intercity będziemy mieli zatem pięć kategorii pociągów. To:
Express InterCity Premium – najbardziej komfortowa kategoria pociągów, jaką PKP Intercity oferuje swoim pasażerom. To również zupełnie nowy wymiar i standard podróżowania w Polsce, ponieważ naszym nadrzędnym celem jest wygoda i bezpieczeństwo pasażera. Pociągi EIC Premium połączą północ z południem Polski, kursując między Trójmiastem, Warszawą, Krakowem, Katowicami, jak również Wrocławiem.
Najszybsze i najbardziej komfortowe składy są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności ruchowej oraz niewidomych czy niedowidzących, jak również podróżnych z małymi dziećmi. Połączenia będą obsługiwane pociągami Pendolino.
Express InterCity –Jak informuje na swojej stronie internetowej przewoźnik z myślą o pasażerach pociągów Express InterCity przygotowano szereg udogodnień, w tym m.in. przedziały menedżerskie, którymi można komfortowo podróżować na spotkania biznesowe. Pozostali pasażerowie mogą relaksować się w wygodnych fotelach mając do wyboru przejazd w wagonie bezprzedziałowym lub z przedziałami. Dzięki temu EIC stanowi idealny środek transportu dla wymagającego pasażera podróżującego zarówno na długich, jak i krótkich trasach. Pasażerowie EIC mogą skorzystać z nowego udogodnienia, jakim jest bezpłatny dostęp do Internetu. Usługa „HotSpot T-Mobile”pojawiła się już w 22 pociągach EIC i sukcesywnie się rozszerza. Docelowo WiFi będzie dostępne w pociągach kursujących po najbardziej popularnych krajowych i międzynarodowych trasach, m.in. na osi: Trójmiasto – Warszawa – Kraków/ Katowice, Szczecin –Poznań – Warszawa, Poznań – Wrocław – Katowice – Bielsko-Biała oraz Warszawa –Wiedeń –Villach, Warszawa –Praga czy Warszawa –Berlin.
W swoich składach –objętych całkowitą rezerwacją miejsc –EIC posiada wagony gastronomiczne. Pasażer korzystający z przejazdu w przedziale menedżerskim otrzymuje w cenie biletu jedno danie z karty menu, zaś każdy pasażer kl. 1 i 2 otrzyma napój (do wyboru) a w kl. 1 –przekąskę. Na życzenie podróżnych dania dostarczane są także do przedziału/wagonu, w którym zajmują miejsce.
Pociągi EIC posiadają wagony z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych oraz wagony bezprzedziałowe –z miejscami dedykowanymi do przewozu rowerów czy nart.
InterCity –nowa kategoria pociągów, o której wspominaliśmy powyżej
Twoje Linie Kolejowe – to odpowiedź PKP Intercity na rosnące oczekiwania pasażerów pociągów dalekobieżnych, którzy od przewoźnika wymagają przede wszystkim niskich cen biletów, bogatej oferty promocyjnej, odpowiedniej częstotliwości kursowania i postojów na stacjach pośrednich. Dzięki temu z TLK pasażer pojedzie w dobrej cenie i wygodnie.
EuroCity, EuroNight –Na ofertę składają się: EuroCity czyli ekspresowe połączenia do europejskich stolic oraz EuroNigh – szybkie nocne połączenia międzynarodowe, a także międzynarodowe pociągi pośpieszne (całoroczne połączenie dzienne i nocne). Dzięki międzynarodowym pociągom InterCity przemierzyć można lwią część Europy.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024