Piętnastka połączyła Sosnowiec i Katowice

infotram
03.11.2014 09:51
Ostatniego dnia października, tuż przed południem, tramwaje linii nr 15 wznowił kursy pomiędzy Sosnowcem i Katowicami. W uroczystym otwarciu zmodernizowanej linii wzięli udział prezydenci Sosnowca i Katowic. Gruntowna modernizacja ulic oraz torowiska, która trwała od marca br. kosztowała 27,5 mln zł netto. – Przy tej inwestycji po raz pierwszy w Polsce zastosowaliśmy technologię ciągłego betonowania, to sprawia, że jakość tej nawierzchni jest komfortowa –mówił Kazimierz Krysiak z firmy Skanska, która realizowała projekt.
Zadania są elementami Projektu pn. “Modernizacja infrastruktury tramwajowej i trolejbusowej w Aglomeracji Górnośląskiej wraz z infrastrukturą towarzyszącą”współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko. – Nie zrealizowalibyśmy tej inwestycji gdyby nie decyzje władz samorządowych miast, które są akcjonariuszami Tramwajów Śląskich. To decyzje m.in. prezydenta Sosnowca Kazimierza Górskiego oraz prezydenta Katowic Piotra Uszoka pozwalają na modernizację i unowocześnianie infrastruktury tramwajowej w naszym województwie. Mam nadzieję, że ta linia pomiędzy Sosnowcem i Katowicami będzie łączyć mieszkańców i służyć rozwojowi obu miast –powiedział Tadeusz Freisler prezes zarządu Tramwaje Śląskie.
Piętnastka połączyła ponownie Katowice z Sosnowcem (fot. UM Sosnowiec)Piętnastka połączyła ponownie Katowice z SosnowcemPiętnastka połączyła ponownie Katowice z SosnowcemPiętnastka połączyła ponownie Katowice z Sosnowcem
Trasę zmodernizowanej linii prawie w całości będą obsługiwać nowe, ciche tramwaje PESA Twist – Oddawana właśnie do użytku linia tramwajowa linii numer 15 jest dla nas wielką satysfakcją. Zabiegaliśmy wspólnie z prezydentem Górskim o to by ułatwić przemieszczanie się pomiędzy naszymi miastami –tłumaczył Piotr Uszok prezydent Katowic.
Warto podkreślić, że powrót na trasę „piętnastki”pozwoli na dojechanie ze ścisłego centrum Katowic do serca Sosnowca – To świetna alternatywa do drogi S86, która jest najbardziej obciążoną trasa w Polsce. Chciałbym podziękować wszystkim osobom i instytucjom zaangażowanym w tą inwestycję. Mam nadzieję, że to nie koniec zmian jeśli chodzi o inwestycje w sieć tramwajową Sosnowca. Liczymy na to, ze uda się pozyskać kolejne dofinansowanie i tym samym ruszą prace przy wydłużeniu linii „piętnastki”do Zagórza i dalej do Dandówki –podkreślał Kazimierz Górski prezydent Sosnowca.
Co ciekawe linia nr 15 kursuje przez całą dobę. Tramwaje podjeżdżają na przystanki co 15 minut w dzień i raz na godzinę nocą. Większość kursów dziennych jest obsługiwana tramwajami niskopodłogowymi. Część kursów jest wariantowych, rozkład jazdy „piętnastki”można sprawdzić na stronie KZK GOP –www.kzkgop.com.pl .