Najnowocześnieszy ezt w lubuskim – komfortowy i bezpieczny
inforail
31.10.2014 13:57
Najnowocześnieszy ezt w lubuskim – komfortowy i bezpieczny
– Komfortowy i bezpieczny. To pierwszy pociąg z napędem elektrycznym w naszym taborze. Kupiliśmy go w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej. To przykład dobrej współpracy regionów –podkreślała marszałek Elżbieta Polak podczas prezentacji Impulsu 31WE.
Impuls to pierwszy pojazd z napędem elektrycznym, który zasilił park taborowy województwa lubuskiego. Skład zakupiono w ramach Zachodniej Grupy Zakupowej, w projekcie Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, wspólnie z woj. zachodniopomorskim. Projekt obejmuje zakup 14 Impulsów, z czego dwa dla naszego województwa. Drugi trafi do nas w pierwszym kwartale przyszłego roku. Koszt jednego zespołu trakcyjnego to 21,4 mln zł, w tym blisko 12,2 mln zł to dofinansowanie Unii Europejskiej. –W nowej perspektywie takich zakupów będzie więcej, bo lata 2014-2020 to kolej na kolej. Pieniądze będą mogły zostać wykorzystane nie tylko na modernizację infrastruktury kolejowej, ale i zakup pojazdów –podkreślała marszałek Elżbieta Polak.
Elektryczny zespół trakcyjny rozpocznie regularne kursy na trasie Zielona Góra –Poznań Gł. już od 4 listopada br. Z chwilą wprowadzenia nowego rozkładu jazdy pociągów, od 14 grudnia br., pojazd wyjedzie na linię komunikacyjną Nowa Sól –Zielona Góra –Zbąszynek –Poznań Gł. W wyniku realizacji tego projektu – w rozkładzie jazdy edycji 2014/2015 – zwiększy się liczba bezpośrednich połączeń do Poznania z obecnych dwóch do czterech par pociągów dziennie.
O aspektach technicznych Impulsu opowiedział wicemarszałek Bogdan Nowak. –Wiem, że maszyniści dosłownie biją się o to, by móc poprowadzić takie pociągi. Są one bardzo bezpieczne. Mają duże możliwości. Mogą rozwinąć prędkość maksymalną do 160 kilometrów na godzinę –zachwalał Bogdan Nowak.
Produkowane przez NEWAG Impulsy są jednymi z najnowocześniejszych w Polsce. Charakteryzują się płynnym, dynamicznym przyspieszeniem. Komfort podróży zapewnia ciche, klimatyzowane wnętrze, ergonomiczne fotele, internet, gniazdka elektryczne. Niska podłoga umożliwia łatwe wsiadanie i wysiadanie także dla osób o ograniczonej zdolności ruchowej. W składzie zastosowano nowoczesne oświetlenie LED, dwie toalety z obiegiem zamkniętym (w tym jedna przystosowana dla osób niepełnosprawnych, w której znajduje się również przewijak dla niemowląt). Przygotowano ponadto specjalne miejsca dla osób na wózkach inwalidzkich oraz zapewniono możliwość przewozu rowerów. Impuls jest ekonomiczny i bezpieczny – cechuje się niskim zużyciem energii elektrycznej – podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej. W pojeździe zastosowano nowoczesny system wizualnej i dźwiękowej informacji pasażerskiej, monitorowanie wnętrza, kontakt z obsługą pociągu przez tzw. interkom. Pociąg spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Komfort obsługi składu zapewnia klimatyzowana kabina maszynisty wyposażona w najnowocześniejsze systemy sterowania i bezpieczeństwa pociągu.
Prezentacja Impulsu zbiegła się z obchodzonym 31 października Halloweeen, dlatego na dworzec kolejowy w Zielonej Górze zaproszono też dzieci z dwóch zielonogórskich przedszkoli: Przedszkola Miejskiego nr 5 i Niepublicznego Przedszkola Językowego Hakuna Matata. W pociągu do Halloween nie mogło zabraknąć symbolu święta – dyni.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024