TransInfo Archiwum|Inforail|Producenci|Newag kwestionuje zapisy SIWZ w przetargu na modernizację ezt-ów
Newag kwestionuje zapisy SIWZ w przetargu na modernizację ezt-ów
inforail
16.10.2014 10:14
Newag kwestionuje zapisy SIWZ w przetargu na modernizację ezt-ów
Newag wniósł odwołanie się do Krajowej Izby Odwoławczej wobec zapisów ogłoszenia i SIWZ-u w przetargu na modernizację zachodniopomorskich ezt-ów. Nowosądecki producent zarzuca zamawiającemu sformułowanie opisu przedmiot zamówienia w sposób utrudniający uczciwą konkurencję oraz opisanie przedmiotu zamówienia w sposób niejednoznaczny i niewyczerpujący. Newag twierdzi, iż narusza to jego interes prawny i uniemożliwia udział w przedmiotowym postępowaniu. Najkrócej rzecz ujmując województwo zachodniopomorskie chciało, aby jednostki zostały zmodernizowane do standardu pociągów kompatybilnych z jednostkami EN57AL. Takie modernizacje wykonywane były dotychczas jedynie przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Newag żąda zmiany tego zapisu lub udostępnienia dokumentacji technicznej tych pojazdów. Ponadto firma z Nowego Sącza domaga się sprecyzowania sformułowania „kompatybilność pojazdów”.
Województwo Zachodniopomorskie ogłosiło przetarg na wykonanie modernizacji 3 sztuk używanych, trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych typu 5B+6B+5B EN57 o napędzie elektrycznym do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu regionalnym. Składy zostały odkupione od Przewozów Regionalnych i zgodnie z zapowiedzią skierowane do modernizacji. Wartość szacunkowa zamówienia w kwocie 70.000.000,00 obejmuje również prawo opcji. Będzie ono przejawiać się tym, że zamawiający może zwiększyć realizację zamówienia w stosunku do podstawowego zakresu zamówienia, pod warunkiem pozyskania środków finansowych z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego, z tym zastrzeżeniem, że wykonawcy nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do zamawiającego, w przypadku gdy ten ostatni z prawa opcji nie skorzysta. Prace przy modernizacji jednostek powinny zakończyć się do 5 grudnia 2015 roku.
Kryteria wyboru oferty to:
Cena –90%
Termin gwarancji –10%.
Oferty można składać do 7 listopada 2014 roku. Odwołanie Newagu spowoduje jednak przesunięcie tego terminu na późniejszy.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024