Polscy pasażerowie darują liniom lotniczym miliard
infotrans
04.09.2014 13:41
Polscy pasażerowie darują liniom lotniczym miliard
Ponad pół miliona pasażerów linii lotniczych w Polsce mogłoby się ubiegać o odszkodowanie od przewoźnika. Ale na taki krok decyduje się zaledwie co setny taki klient, czyli 5 tys. osób – pisze 'Puls Biznesu’, powołując się na dane AirHelp. Średnia wielkość rekompensaty to 450 euro – 1890 zł, a UE określiła, że maksymalnie może to być nawet 600 euro – 2520 zł;tak więc polski rynek odszkodowań lotniczych to 945 mln zł – wylicza Tomasz Kolaszyński z AirHelp, firmy wspierającej uzyskiwanie odszkodowań. Jak mówi, większość polskich pasażerów oddaje jednak pieniądze przewoźnikom w prezencie, bo nie zna swoich praw lub pochopnie rezygnuje z możliwości, jakie daje prawo. Tymczasem klient linii może ubiegać się o rekompensatę, gdy lot opóźni się o ponad 3 godziny, zostanie odwołany lub pasażer nie zostanie wpuszczony na pokład ze względu na overbooking (przewoźnik sprzedaje więcej biletów niż ma miejsc) – wylicza 'PB’. Dalsze informacje tutaj