Jakie pociągi dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?
inforail
04.09.2014 09:39
Jakie pociągi dla Pomorskiej Kolei Metropolitalnej?
Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail PESA Bydgoszcz dostarczy Urzędowi Marszałkowskiemu Województwa Pomorskiego trzy dwuczłonowe (218Mc) oraz siedem trójczłonowych (219M) spalinowych zespołów trakcyjnych (DMU) z przeznaczeniem do obsługi połączeń Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jakie to będą składy? Otóż to pierwsze w kraju zespoły trakcyjne z napędem spalinowym wyposażone w system ERTMS/ETCS poziomu 2. Pojazdy zostały zaprojektowane jako jednoprzestrzenne, z dwoma kabinami maszynistów, z możliwością jazdy w obu kierunkach. Konstrukcja DMU zapewni wysoki komfort i bezpieczeństwo jazdy z prędkością eksploatacyjną do 120 km/h. Pojazdy zostaną wyposażone w nowoczesny napęd silnikami wysokoprężnymi spełniającymi najnowsze normy emisji spalin poziomu III B i przekładnie hydrodynamiczne gwarantujące płynność i wysoką dynamikę jazdy.
Pojazdy charakteryzują się nowoczesnym designem i kolorystyką, przyjaznym wnętrzem wyposażonym m.in. w wygodne fotele, klimatyzację, dynamiczny system informacji pasażerskiej oraz monitoring, gwarantujący bezpieczeństwo pasażerów, WiFi i gniazdka 230V umożliwiające podłączanie multimediów. Posiadają 6 miejsc do przewożenia rowerów.
DMU dostosowane będą do obsługi peronów PKM. Umożliwią podróżowanie osobom o ograniczonej sprawności ruchowej. W części pojazdu z niską podłogą zostanie zabudowana toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych (TSI PRM) a w drzwiach wejściowych zamontowane platformy pozwalające na wjazd pasażerom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.
Charakterystyka pojazdów:
– całkowita pojemność pojazdów 250 osób / 350
– napęd –2 x 390 kW, przekładnie hydrodynamiczne,
– klimatyzowany przedział pasażerski i kabiny maszynisty,
– ergonomiczna konstrukcja i wyposażenie kabiny maszynisty,
– jednoprzestrzenne wnętrze z dużymi powierzchniami okien,
– pojazd przystosowany do przewozu osób
– niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich(kabina WC wg wymagań TSI PRM), ponad 50 % części pasażerskiej z niską podłogą,dodatkowy stopień w drzwiach do wsiadania z niskich peronów,
– dynamiczny system informacji pasażerskiej, monitoring wnętrza,
– 2 /3 pary drzwi na stronę pojazdu,
– sprężyny pneumatyczne w II stopniu usprężynowania,
– system kontroli i diagnostyki pojazdu,
– trakcja wielokrotna do 3 pojazdów,
Dane techniczne pojazdów 218Mc/219M:
Typ pojazdu
|
218Mc (pojazd dwuczłonowy)
|
219M (pojazd trójczłonowy)
|
Rozstaw szyn
|
1435 mm
|
1435 mm
|
Układ osi
|
B’- 2 – B’
|
B’- 2 – 2 – B’
|
Prędkość maksymalna
|
120 km/h
|
120 km/h
|
Długość całkowita
|
41 700 mm
|
54 730 mm
|
Szerokość maksymalna
|
2 890 mm
|
2 883 mm
|
Wysokość maksymalna
|
4 085 mm
|
4 185 mm
|
Pojemność pojazdu
|
250 osób (100 miejsc siedzących)
|
350 osób (150 miejsc siedzących)
|
Prześwit drzwi
|
1300 mm
|
1300 mm
|
Ilość drzwi na stronę
|
2
|
3
|
Przekładnia trakcyjna
|
Hydrodynamiczna
|
Hydrodynamiczna
|
Moc zespołu napędowego
|
2 x 390 kW
|
2 x 390 kW
|
Kategoria wytrzymałości
|
zgodna z PN EN 12663 kat. P III
|
zgodna z PN EN 12663 kat. P II
|
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024