Warszawa podsumowuje biletową rewolucję

infotrans
02.09.2014 19:10
1,5 mln więcej sprzedanych biletów przesiadkowych, 402 tys. złożonych wniosków o Kartę Warszawiaka, 20-proc. wzrost wpływu z mandatów – tak Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie podsumowuje efekty wprowadzonych od tego roku zmian w biletach komunikacji miejskiej. Przypomnijmy –od 1 stycznia 2014 r. ZTM wycofał bilety jednorazowe, 40- i 60-minutowe. Na ich miejsce pojawiły się bilety jednorazowo-przesiadkowe: połączenie biletów jednorazowych i czasowych. –„Widać wzrost sprzedaży, czyli zainteresowanie pasażerów tym rodzajem biletów, mniej więcej o 1,5 mln sztuk’ – powiedział na czwartkowej konferencji prasowej dyrektor handlowy ZTM Grzegorz Dziemieszczyk. –„Szczególnie dotyczy to drugiej strefy, nastąpił radykalny wzrost sprzedaży biletów tego typu, czyli 90-minutowych’ – dodał. Sprzedaż tych biletów w drugiej strefie wzrosła z 300 tys. do 1,8 mln sztuk.
Wzrost sprzedaży biletów w Warszawie
Drugą nowością od stycznia jest bilet weekendowy. Dyrektor ZTM Wiesław Witek zaznaczył, że zostały one pozytywnie przyjęte przez pasażerów i dobrze się sprzedają. Nastąpił również wzrost sprzedaży biletów długookresowych – 30- i 90-dniowych, a także biletu seniora – w ubiegłym roku ZTM przeprowadził kampanię zachęcającą osoby, które ukończyły 65. rok życia do korzystania z tego biletu. Dużym zainteresowaniem cieszy się Karta Warszawiaka – do końca lipca wydano ponad 360 tys. hologramów uprawniających do korzystania z Karty. By wzmocnić sprzedaż biletów, ZTM od stycznia prowadzi działania mające na celu zwiększenie liczby kontrolerów w pojazdach. Ich liczba wzrosła do lipca z 115 do 202. Od początku roku wprowadzono nową formę kontroli – kierownicy pociągów SKM są szkoleni, by mogli sprawdzać pasażerom bilety. Liczba wykrytych pasażerów podróżujących na gapę wzrosła od zeszłego roku o ok. 6 proc. Wzmożone kontrole i przyspieszony proces windykacji doprowadziły do 20-proc. wzrostu wpływu z mandatów w stosunku do ubiegłego roku – podał ZTM.