Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zakaz kupowania tramwajów z Polski

infotram
02.09.2014 15:26
Kaliningrad ma zakaz kupowania tramwajów w Polsce. Czy to koniec marzeń polskich producentów o ekspansji do Rosji? Wszystko na to wskazuje. Sytuacja polityczna czkawką odbije się na naszych firmach, przede wszystkim na PESIE, której najbardziej zależało na rynku rosyjskim. O zakazie wprowadzonym 14 sierpnia br, powiedział w wywiadzie dla „Komsomolskaja Prawda’ szef administracji miasta Alexander Jaraszuka. Kaliningrad będzie próbował kupić teraz wagony na Białorusi. Negocjacje już się rozpoczęły i mają się wkrótce zakończyć, ponieważ wymiana floty tramwajowej jest jednym z priorytetów władz miasta.
Przypomnijmy, że jeszcze w maju była nawet mowa o budowie w Kaliningradzie zakładów, które montowałyby polskie tramwaje na rynek Europy Wschodniej. Teraz temat ten wydaje się być już zupełnie nieaktualny. W Kaliningradzie kursuje obecnie jeden tramwaj z Bydgoszczy. To trzyczłonowy Swing, na który wydano 1,5 mln euro. Miasto do 2018 roku planuje zakup kolejnych 35 wagonów. Najprawdopodobniej nie będą to już pojazdy z Polski.

PESA realizuje obecnie kontrakt na dostawę 120 tramwajów dla Moskwy. Jak wielokrotnie podkreślał szef PESY Tomasz Zaboklicki jest on niezagrożony.

Pierwszy i prawdopodobnie ostatni Swing w Rosji (foto: KG RP)