Dobre wyniki finansowe Grupy Newag po I półroczu
inforail
01.09.2014 12:43
Dobre wyniki finansowe Grupy Newag po I półroczu
Grupa Kapitałowa NEWAG zakończyła pierwsze półrocze 2014 r bardzo dobrymi wynikami. Zysk netto wzrósł o 147% a EBIDTA o 83% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Wyniki finansowe Grupy oraz jednostki dominującej zgodne są z oczekiwaniami Zarządu.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2014 roku Grupa NEWAG wypracowała zysk netto w wysokości 35,8 mln zł czyli większy o 14.5 mln zł (147 %) w stosunku do wyniku za pierwsze półrocze ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży w pierwszym półroczu bieżącego roku wzrosły w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku o prawie 105 mln zł ( 37%) i wyniosły 391,9 mln zł. Wartość EBITDA wyniosła 65,9 mln zł i była wyższa o 29,9 mln zł (+82,7%) niż w analogicznym półroczu poprzedniego roku. Jednostkowy zysk netto Spółki NEWAG S.A. wyniósł 35 mln zł przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 337,7 mln zł (264,7 mln w 1 półroczu 2013r.).
Wyniki finansowe Grupy są zgodne z oczekiwaniami Zarządu i tym samym Grupa NEWAG podtrzymuje prognozę wyników na rok 2014 zamieszczoną w prospekcie emisyjnym czyli osiągnięcie 919 mln zł przychodów ze sprzedaży, zysku netto w wysokości 79 mln zł oraz EBITDY na poziomie 36,5 mln zł –mówi Bogdan Borek, Dyrektor Finansowy Spółki. —Nietypowe lub jednorazowe czynniki nie wywarły wpływu na ukształtowanie się wyników w I półroczu 2014 roku –dodaje.
Dodatniej dynamice wyników towarzyszy również wzrost wartości sumy bilansowej o 212,1 mln zł (26,6%) do kwoty 1,01 mld zł co było konsekwencją wzrostu zadłużenia krótkoterminowego związanego z realizacją produkcji pojazdów INSPIRO dla Metra Warszawskiego, Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych dla Południowej Grupy Zakupowej oraz lokomotyw spalinowych dla PKP Intercity. W porównaniu do stanu na 31.12.2013 roku zadłużenie Grupy z tytułu kredytów bankowych zmniejszyło się o blisko 61 mln zł. Zgodnie z przyjętym na rok bieżący biznes planem zadłużenie krótkoterminowe, w tym w szczególności poziom zadłużenia kredytowego, powinno obniżyć się na przełomie września i października br.
Systematycznie zwiększa się portfel zamówień. Od początku bieżącego roku Grupa zawarła umowy na usługi w zakresie modernizacji i naprawy taboru kolejowego o łącznej wartości 286,2 mln zł. Wartość złożonych ofert, które zostały wybrane przez zamawiających jako najkorzystniejsze, opiewa na kwotę 100,4 mln zł. Grupa spodziewa się, że do końca 2014 postępowania te zostaną zakończone i dojdzie do zawarcia umów.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024