TransInfo Archiwum|Inforail|Przewoźnicy|Cztery warianty na Białystok, szczegóły we wrześniu, na pewno autobusy
Cztery warianty na Białystok, szczegóły we wrześniu, na pewno autobusy
inforail
28.08.2014 11:45
Cztery warianty na Białystok, szczegóły we wrześniu, na pewno autobusy
W przesłanym dziś komunikacie PKP Intercity nie precyzują szczegółów zmian na linii białostockiej. Czytamy jedynie, że od 12 października nastąpi zmiana organizacji ruchu na tej trasie, i że aktualnie analizowane są cztery warianty rozwiązania sytuacji. Na pewno jednak pociągi zostaną zastąpione autobusami. Ze względu na prowadzoną modernizację na linii Warszawa –Białystok PKP Intercity wprowadzi komunikację zastępczą. Aktualnie analizujemy cztery warianty, które pozwolą naszym klientom na komfortową podróż między miastami –mówi Zuzanna Szopowska, rzecznik PKP Intercity. Dodatkowo, 15 września w sprzedaży pojawi się Bilet Relacyjny, dzięki któremu cena przejazdu na tej trasie będzie atrakcyjniejsza –dodaje Zuzanna Szopowska.
PKP Intercity biorą aktualnie pod uwagę cztery warianty:
Wariant nr 1 PKP Intercity Bus + pociąg
Zakłada on uruchomienie PKP Intercity Busów na odcinku Warszawa –Małkinia (bezpośredni kurs) oraz pociągów kursujących w relacji Małkinia-Białystok. To 9 par pociągów w ciągu dnia. Do każdego pasażerowie dowożeni byliby PKP Intercity Busami. Komunikacja kursowałaby co 2 godziny, a w szczycie co godzinę.
Wariant 2 PKP Intercity Busy co 40 min
Zakłada uruchomienie PKP Intercity Bus w pełnej relacji Warszawa-Białystok. Odjazdy z Warszawy/ przyjazdy do Warszawy co 40 min.
Autobusy kursowałyby na trasach:
1. Ekspresowy –bezpośrednio Warszawa- Białystok (3:00 h)
2. Z zatrzymaniami w Małkini i Czyżewie (3:20 h)
3. Z zatrzymaniami w Wysokiem Mazowieckiem i Łapach (3:20 h)
Wariant 3 PKP Intercity Busy „w paczkach”
To wariant naszym zdaniem najbardziej prawdopodobny. Zakłada uruchomienie PKP intercity Busów w pełnej relacji Warszawa-Białystok.
Odjazdy 3 autobusów o tej samej porze. Za każdy obecnie kursujący pociąg (5 par) pojedzie paczka 3 autobusów:
1. Ekspresowy –bezpośrednio Warszawa- Białystok (3:00 h)
2. Z zatrzymaniami w Małkini i Czyżewie (3:20 h)
3. Z zatrzymaniami w Wysokiem Mazowieckiem i Łapach (3:20 h)
CZAS PRZEJAZDU: 3:00 h/3:20 h
Pozostają 4 pary PKP Intercity Busów (ekspresowych) –uruchomionych 15 czerwca br.
Wariant 4 PKP Intercity Busy „w paczkach”+ pociągi
Wariant 3 + 3 pociągi trasą objazdową przez Czeremchę. Wydaje się najmniej atrakcyjny dla pasażerów, zwłaszcza pod względem czasu przejazdu.
Tak czy inaczej przewoźnik został zmuszony do uruchomienia kolejnych połączeń autobusowych. Linia białostocka jest kolejną, po łódzkiej, gdzie pociągi trzeba będzie zastąpić autobusami.
PKP Intercity informują ponadto, że modernizacja trasy Warszawa –Białystok obejmuje wymianę i budowę torów o długości 156 km, rozwieszenie sieci trakcyjnej o długości 183 km, przebudowę 4 stacji i 15 przystanków, a także budowę 4 wiaduktów drogowych, 7 wiaduktów kolejowych i 9 przejść pod torami. Inwestycja realizowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. pozwoli skrócić czas przejazdu ze stolicy do Białegostoku do 2,5 godziny.
Aktualnie prace trwają między stacjami Warszawa Rembertów –Zielonka oraz Wołomin –Tłuszcz. Inwestycja obejmuje kompleksową modernizację 66 km linii kolejowej, co pozwoli na podwyższenie maksymalnej prędkości pociągów pasażerskich do 160 km/h (obecna prędkość maksymalna nie przekracza 120 km/h). Ponadto między Zielonką a Wołominem Słoneczną zostaną wybudowane 2 dodatkowe tory, przeznaczone tylko dla połączeń aglomeracyjnych. Rozdzielenie pociągów dalekobieżnych i podmiejskich pozwoli zwiększyć przepustowość linii. Dodatkowo Warszawa zyska jeden nowy przystanek –Warszawa Mokry Ług. Modernizacja dotyczy także przebudowy wszystkich przystanków oraz przystosowanie ich do potrzeb niepełnosprawnych.
Zamknięcie linii na odcinku Tłuszcz –Sadowne pozwoli skrócić czas potrzebny na wykonanie remontu o 10 miesięcy. Dzięki temu prace powinny zakończyć się pod koniec przyszłego roku. Gdyby ruch został utrzymany, utrudnienia związane z remontem potrwałyby do października 2016 roku –wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, z Biura Prasowego Polskich Linii Kolejowych.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024