TransInfo Archiwum|Inforail|Infrastruktura|Dwutorowe zamknięcia na trasie Rail Baltica – jest list intencyjny
Dwutorowe zamknięcia na trasie Rail Baltica – jest list intencyjny
inforail
27.08.2014 13:58
Dwutorowe zamknięcia na trasie Rail Baltica – jest list intencyjny
W dniu 26 sierpnia 2014 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny z konsorcjum w skład którego wchodzą Emitent (lider), PUT Intercor sp. z o.o. oraz Polimex-Mostostal S.A. w związku z umową na 'Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla Modernizacji linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne).
Zgodnie z treścią listu intencyjnego PKP PLK zobowiązały się do udzielenia dwutorowego zamknięcia linii na odcinku Tłuszcz – Łochów na okres od dnia 12.10 2014 r. – 30.10.2015 r. oraz na odcinku Łochów – Sadowne na okres od dnia 8.01.2015 r. – 30.11.2015 r. oraz wprowadzenia stosownych zmian w rozkładzie jazdy pociągów i bieżącej koordynacji zamknięcia dwutorowego.
Z kolei wykonawca zobowiązał się w szczególności do:
– pokrycia kosztów stanowiących różnicę pomiędzy kosztami udostępnienia przez Zamawiającego linii kolejowej na zamkniętych odcinkach a kosztami zorganizowania i uruchomienia komunikacji zastępczej;
– zrealizowania do dnia 31 grudnia 2014 r. robót budowlanych o przybliżonej wartości 270 mln zł a do dnia 31 grudnia 2015 r. robót budowlanych o przybliżonej wartości 970 mln zł;
– zakończenia prowadzonych przez Wykonawcę prac wpływających na prowadzenie ruchu pociągów w ramach ww. odcinków w terminach obowiązywania zamknięcia poszczególnych odcinków.
W przypadku przekroczenia terminów zakończenia zamknięć określonych powyżej wykonawca zobowiązuje się zapłacić zamawiającemu kwotę 0,1 mln zł za każdy dzień przekroczenia.
Intencją stron Listu Intencyjnego jest zawarcie w ciągu 14 dni od podpisania listu intencyjnego Porozumienia dotyczącego zasad współpracy stron w związku z zamknięciem dwutorowym. Zgodnie z treścią listu intencyjnego strony do dnia 18 września 2014 roku podpiszą aneks do Umowy, którego przedmiotem będzie w szczególności przedłużenie terminów realizacji robót oraz zmiana parametrów technicznych i materiałowych części prac objętych Kontraktem, przy czym zgodnie z treścią Listu Intencyjnego ww. zmiany, ze względu na ich zbilansowanie, nie wpłyną na zmianę wynagrodzenia za realizację kontraktu.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024