Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Dwutorowe zamknięcia na trasie Rail Baltica – jest list intencyjny

inforail
27.08.2014 13:58
W dniu 26 sierpnia 2014 r. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały list intencyjny z konsorcjum w skład którego wchodzą Emitent (lider), PUT Intercor sp. z o.o. oraz Polimex-Mostostal S.A. w związku z umową na 'Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla Modernizacji linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa – Białystok – granica z Litwą, etap I, odcinek Warszawa Rembertów – Zielonka – Tłuszcz (Sadowne).
Zgodnie z treścią listu intencyjnego PKP PLK zobowiązały się do udzielenia dwutorowego zamknięcia linii na odcinku Tłuszcz – Łochów na okres od dnia 12.10 2014 r. – 30.10.2015 r. oraz na odcinku Łochów – Sadowne na okres od dnia 8.01.2015 r. – 30.11.2015 r. oraz wprowadzenia stosownych zmian w rozkładzie jazdy pociągów i bieżącej koordynacji zamknięcia dwutorowego.
Trasa Rail Baltica
Z kolei wykonawca zobowiązał się w szczególności do:
– pokrycia kosztów stanowiących różnicę pomiędzy kosztami udostępnienia przez Zamawiającego linii kolejowej na zamkniętych odcinkach a kosztami zorganizowania i uruchomienia komunikacji zastępczej;
– zrealizowania do dnia 31 grudnia 2014 r. robót budowlanych o przybliżonej wartości 270 mln zł a do dnia 31 grudnia 2015 r. robót budowlanych o przybliżonej wartości 970 mln zł;
– zakończenia prowadzonych przez Wykonawcę prac wpływających na prowadzenie ruchu pociągów w ramach ww. odcinków w terminach obowiązywania zamknięcia poszczególnych odcinków.
W przypadku przekroczenia terminów zakończenia zamknięć określonych powyżej wykonawca zobowiązuje się zapłacić zamawiającemu kwotę 0,1 mln zł za każdy dzień przekroczenia.
Intencją stron Listu Intencyjnego jest zawarcie w ciągu 14 dni od podpisania listu intencyjnego Porozumienia dotyczącego zasad współpracy stron w związku z zamknięciem dwutorowym. Zgodnie z treścią listu intencyjnego strony do dnia 18 września 2014 roku podpiszą aneks do Umowy, którego przedmiotem będzie w szczególności przedłużenie terminów realizacji robót oraz zmiana parametrów technicznych i materiałowych części prac objętych Kontraktem, przy czym zgodnie z treścią Listu Intencyjnego ww. zmiany, ze względu na ich zbilansowanie, nie wpłyną na zmianę wynagrodzenia za realizację kontraktu.