PESA i Newag chcą dostarczyć ezt-y dla Kolei Mazowieckich
Tylko PESA i Newag złożyli oferty w przetargu na dostawę 12 pięcioczłonowych ezt-ów dla Kolei Mazowieckich. Producent z Nowego Sącz swoje pociągi wycenił na 257.272.950 zł brutto, konkurent z Bydgoszczy zaś na 267.143.700 zł brutto. W przetargu nie wystartował Stadler, który kilka lat temu dostarczał już ezt-y dla Kolei Mazowieckich. Oferty będą oceniane według kryteriów:
1. Cena. Waga 55
2. Zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km dla jednego EZT. Waga 5
3. Okres udzielonej gwarancji. Waga 10 (najwięcej punktów można uzyskać za 78 miesięcy gwarancji)
4. Termin dostawy trzeciego z dwunastu EZT. Waga 10 (maksymalną liczbę punktów można uzyskać za termin 15 stycznia 2015 roku)
5. Współczynnik niezawodności. Waga 10 (maksymalna liczba punktów za współczynnik 0,990)
6. Współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie). Waga 10 (maksymalna liczba punktów za współczynnik 0,970).
Przedmiotem zamówienia jest nie tylko dostawa taboru, ale także świadczenie usług serwisowych dla dostarczonych pojazdów kolejowych, dostawa pakietu pozderzeniowego (naprawczego) oraz przeszkolenie pracowników. Zamawiający wymaga, aby współczynnik gotowości technicznej (utrzymanie) całej floty pojazdów nie był niższy od 0,95 i aby współczynnik niezawodności całej floty pojazdów nie był niższy od 0,97. Zakończenie dostaw ma nastąpić do 30 listopada 2015 roku.