Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Plany Wrocławia: Modernizacja taboru i tramwaje dwusystemowe

infotram
12.08.2014 12:25
Wrocław chce pozyskać dofinansowanie unijne w nowej perspektywie unijnej na trzy tramwajowe projekty. To:
tramwaj dusystemowy –wartość projektu to 412 mln zł, z czego dofinansowanie 285 mln zł,
modernizacja wagonów 105Na –wartość projektu to 307 mln zł, z czego dofinansowanie to 212 mln zł oraz
budowa trzech linii tramwajowych –wartość projektu 254 mln zł, z czego dofinansowanie to 176 mln zł. W tym projekcie chodzi o trasy na Jagodno, Popowice oraz Hubskiej i Suchej.
Wrocław chce modernizować kolejne stopiątki (foto: Wikipedia)
Wszystkie te zadania mają wpisać się w rozwój niskoemisyjnego transportu miejskiego. Stąd decyzja o podjęciu starań na zdobycie środków, które można by przeznaczyć na modernizację taboru tramwajowego (chodzi tu zapewne o wagony 105Na), uruchomienie pierwszej linii kolejowo-tramwajowych przewozów aglomeracyjnych oraz uruchomienie połączenia tramwajowego m.in. na Jagodno. Na liście nie ma już trasy na Nowy Dwór. Urzędnicy stwierdzili, że lepiej sprawdzą się tu  metrobusy. Stąd decyzja o wpisaniu na listę projektów budowy buspasa. Szkoda. Ciekawym pomysłem wydaje się natomiast tramwaj dwusyystemowy, wjeżdżający na tory kolejowe. Byłoby to pierwsze takie rozwiązanie w naszym kraju. Z powodzeniem stosują je Niemcy, szerzej opisywaliśmy je na łamach InfoTram tutaj . Do obsługi połączeń aglomeracyjnych miasto chce zakupić 15 wagonów. Pomysł tyleż ciekawy, ile kontrowersyjny. Podobnie jak kontrowersyjne wydaje się modernizowanie najstarszych wagonów w mieście czyli stopiątek. Czy MIR zgodzi się na to? Wątpliwe.     
Wybraliśmy te zadania, które naszym zdaniem są najważniejsze dla Dolnego Śląska i które jesteśmy w stanie zrealizować –twierdzi Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. Nasze stanowisko będzie jeszcze podlegać negocjacjom z rządem, jednak mamy nadzieję, że jak najwięcej proponowanych przez nas przedsięwzięć uda się wykonać. Na przełomie sierpnia i września rozpoczną się pierwsze negocjacje, które zakończą się w czwartym kwartale 2014 r.