Ceskie drahy wprowadzają nową kategorię pociągów – Rx
inforail
12.08.2014 11:09
Ceskie drahy wprowadzają nową kategorię pociągów – Rx
W grudniu 2014 roku roku Ceske drahy wprowadzą nową kategorię pociągów. To kwalifikowane pociągi pośpieszne, które zostaną oznaczone jako Rx. Ich składy zostaną zestawione z nowoczesnych i komfortowych wagonów. „Nowe pociągi to nowa jakość”–mówi Michal Štěpán, członek zarządu CD odpowiedzialny za transport pasażerski. „Zmodernizowane wagony, wyższe prędkości –to ich cechy charakterystyczne. Jakość podróżowania tymi pociągami będzie porównywalna do tej, jaką pasażerowie znają z pociągów EuroCity i InterCity. Od grudnia będziemy chcieli uruchomić 30 takich połączeń. W pierwszej kolejności pociągi Rx pojadą z Pragi do Pilzna, połączą także Cheb i Klatov”–mówi Michal Štěpán.
Co najmniej 80% wagonów, z jakich zostaną zestawione pociągi Rx, to jednostki zmodernizowane. Wyposażone w gniazda 230V, informacje pasażerską, część z nich będzie klimatyzowana. W związku z prowadzonymi modernizacjami taboru liczba połączeń Rx ma wzrastać. Wagony o niższym standardzie będą pojawiać się w składach kwalifikowanych „pośpiechów”tylko w szczytach przewozowych. Przewoźnik zakłada, że będą to piątkowe i niedzielne popołudnia.
Rx to nie jedyna nowość w czeskim rozkładzie jazdy 2014/2015. Przewoźnik wprowadza także nową kategorię pociągów Railjet. To oferta pociągów najwyższej kategorii, która ma uzupełnić siatkę połączeń SC Pendolino, EuroCity i InterCity. Railjet to międzynarodowa marka wygodnych i szybkich pociągów obsługiwanych przez Koleje Czeskie i ÖBB, kursujących w regularnych odstępach dwugodzinnych na trasie Praga – Pardubice – Brno – Břeclav i dalej do Austrii (Wiedeń i Graz). W Czechach osiągną średnią prędkość (w tym przystanki) około 100 km/h.
Poniżej przedstawiamy ofertę Ceskich drah od grudnia 2014 roku:
•Railjet: wygodne pociągi dalekobieżne obsługiwane przez railjet CD lub ÖBB. Oferują najwyższą jakość podróży, zestawy są klimatyzowane, z ofertą usług gastronomicznych (restauracja i minibar). Klasa biznes, teatr dla dzieci, gniazda el. 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, miejsca na rowery. Maksymalna prędkość pociągu 160 km/h.
•SC Pendolino: wygodne pociągi dalekobieżne obsługiwane pociągami zespolonymi Pendolino – najwyższej jakości. Klimatyzowane, z ofertą usług gastronomicznych (bistro i mini barek), gniazda el. 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, dostęp do Internetu Wi-Fi, strefy rodzinne (specjalne strefy z przestrzenią do zabaw dla pasażerów z dziećmi), miejsca dla rowerów, maksymalna prędkość pociągu 160 km/h.
•EuroCity (EC): wygodne międzynarodowe pociągi dalekobieżne, zestawione z nowych lub zmodernizowanych wagonów. Zazwyczaj klimatyzowane pociągi z zapewnioną usługą gastronomiczną (restauracja lub bistro i minibar) w większości składów (z wyjątkiem Węgierskich Kolei MAV). Dostępne są gniazda el. 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, prędkość pociągu 160 km/h.
•InterCity (IC): wygodne krajowe pociągi dalekobieżne, zestawione z nowych lub zmodernizowanych wagonów. Zazwyczaj klimatyzowane pociągi z zapewnioną usługą gastronomiczną (restauracja lub bistro i minibar) w większości składów. W znacznej części pociągów dostępne są gniazda el . 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, prędkość pociągu 160 km/h.
•EuroNight (EN): wygodne nocne międzynarodowe pociągi, zestawione z nowych lub zmodernizowanych wagonów, zazwyczaj klimatyzowanych. Pociągi sypialne i z miejscami do leżenia. W znacznej części pociągów dostępne są gniazda el. 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, prędkość pociągu 160 km/h.
•ekspresowe (Ex): wygodne krajowe lub międzynarodowe połączenia na trasach dalekobieżnych z mniejszą liczbą przystanków. Pociągi zestawione z nowych lub zmodernizowanych wagonów CD, niektóre z nich są klimatyzowane. W części pociągów dostępne są gniazda el. 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, prędkość pociągu 160 km/h.
•Pospieszne kwalifikowane (Rx): komfortowe połączenia dalekobieżne, trasy z wieloma przystankami, zestawione z nowych lub zmodernizowanych wagonów CD, niektóre z nich są klimatyzowane, w części pociągów dostępne są gniazda el. 230 V do zasilania małych urządzeń elektronicznych, prędkości pociągów 140 km/h (planowane zwiększenie do 160 km/h).
•Rychlik (pospieszny): nie ma specjalnych warunków jakości. W dużej części pociągów tej kategorii możliwy jest transport wózków inwalidzkich i dziecięcych oraz rowerów, niektóre składy wyposażone są w klimatyzację.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024