Poznań: Spalony serwer PEKA naprawiony
Wieczorem 14 lipca doszło do uszkodzenia podzespołu systemu głównego PEKA. Spalił się zasilacz oraz płyta serwerów. Pożar spowodował, że od wczorajszego wieczora do dzisiejszego południa, Punty Obsługi Klientów sprzedawały tylko bilety papierowe oraz przyjmowały oświadczenia na bilety metropolitalne. Nie można było sprzedawać okresowych i trasowanych biletów w systemie PEKA. Mogą występować problemy z dostępem do strony internetowej www.peka.poznan.pl. System przeciwpożarowy zadziałał prawidłowo. Miejsce pożaru zbadała Straż Pożarna wezwana przez specjalistów ZTM. Groźną sytuację wykryli pracownicy ZTM i jednocześnie zdalnie firma BULL Polska. Dzięki natychmiastowej reakcji system po tak poważnym zdarzeniu został przywrócony do sprawności, po całonocnej pracy kilku osób, już po kilkunastu godzinach. Został wymieniony i uzupełniony sprzęt w zakresie niezbędnym do szybkiego uruchomienia. W najbliższych dniach system zostanie uzupełniony o kolejne zespoły pozwalające na przywrócenie właściwego bezpieczeństwa. Jak wstępnie ocenia Wykonawca systemu, powodem awarii mogła być wada sprzętowa głównego serwera. Trwa ustalanie przyczyn awarii. W najbliższych dniach system będzie podlegał szczególnemu monitoringowi. ZTM Poznań zwraca uwagę, że awaria nie spowodowała strat materialnych poza spalonymi podzespołami ani utraty danych.