Newag zmodernizował już dwie lokomotywy dla Lotos Kolej
inforail
14.07.2014 13:39
Newag zmodernizował już dwie lokomotywy dla Lotos Kolej
NEWAG S.A. przekazał LOTOS Kolej dwie pierwsze lokomotywy 6Dg. Trzecia, o numerze seryjnym 149, trafi do Gdańska jeszcze w tym miesiącu.
W zamówionych przez przewoźnika lokomotywach zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne, sprawdzone podczas eksploatacji zmodernizowanych wcześniej pojazdów. Dodatkowo na życzenie klienta lokomotywy wyposażono w monitoring z rejestracją obrazu, składający się z czterech kamer (dwie w kabinie i dwie na czołach pojazdu), rejestratora i monitorów LCD na pulpitach. Układ monitoringu wraz z panoramicznymi szybami i obniżonymi w stosunku do klasycznej SM42 przedziałami maszynowymi, znacząco zwiększa widoczność, poprawiając tym samym bezpieczeństwo jazdy, a rozwiązania funkcjonalno-ergonomiczne zapewniają wysoki komfort pracy personelu.
W lokomotywach zastosowano silnik spalinowy spełniający wymagania najnowszej normy emisji spalin: Stage IIIB o mocy 708kW.
W zamówionych przez przewoźnika lokomotywach zastosowano nowoczesne rozwiązania techniczne i funkcjonalne, sprawdzone podczas eksploatacji zmodernizowanych wcześniej pojazdów. Dodatkowo na życzenie klienta lokomotywy wyposażono w monitoring z rejestracją obrazu, składający się z czterech kamer (dwie w kabinie i dwie na czołach pojazdu), rejestratora i monitorów LCD na pulpitach. Układ monitoringu wraz z panoramicznymi szybami i obniżonymi w stosunku do klasycznej SM42 przedziałami maszynowymi, znacząco zwiększa widoczność, poprawiając tym samym bezpieczeństwo jazdy, a rozwiązania funkcjonalno-ergonomiczne zapewniają wysoki komfort pracy personelu.
W lokomotywach zastosowano silnik spalinowy spełniający wymagania najnowszej normy emisji spalin: Stage IIIB o mocy 708kW.
Modernizacje lokomotyw spalinowych serii SM42 do typu 6Dg prowadzone są od 2007 roku. Pierwsze trzy sztuki wykonane zostały dla ISD Huta Częstochowa. Największa dostawa tych lokomotyw miała miejsce w latach 2009–2011. Na zlecenie PKP CARGO S.A. w Newagu zmodernizowano 121 sztuk. 6Dg eksploatowane są również przez: PNUIK Kraków, POL-MIEDŹ TRANS, KOLTAR Grupa Azoty, KOLPREM, a teraz także LOTOS Kolej.
Na bazie rozwiązań i doświadczeń eksploatacyjnych lokomotyw 6Dg, NEWAG S.A. zmodernizował ciężkie lokomotywy towarowe serii SM48 typu 15D/16D, a w 2014 wykonał modernizacje drugiej generacji – lokomotywy serii SM42 do typów: 18D i 6Dl. Pojazdy te będą eksploatowane przez PKP Intercity.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024