Transport w Budżecie Obywatelskim 2015: Wrocław wybierze we wrześniu

infotrans
24.06.2014 13:39

18 maja zakończyła się weryfikacja projektów zgłoszonych do Wrocławskiego Budżetu Obywatelskiego 2014. Pozytywnie oceniono 332 propozycje, wśród od nich znało się 37 propozycji rowerowych oraz 6 bezpośrednio związanych z transportem publicznym. Przypomnijmy: koszt realizacji jednego projektu nie mógł przekroczyć 1 500 000 złotych. Głosowanie nad nimi rozpocznie się 15 września 2014 r. W głosowaniu 15-29 września mieszkańcy będą mogli oddać jeden głos na maksimum 3 projekty. Głosowanie będzie możliwe elektronicznie lub tradycyjnie na kartach papierowych. Wyniki głosowania zostaną podane po podliczeniu głosów, najpóźniej w październiku. Wśród pozytywnie zaopiniowanych propozycji znalazło się 6 projektów dt. transportu publicznego. To:
– „Ratowanie historycznego symbolu Wrocławia autobusu Fredruś”–wartość: 200 000 złotych;
– „Restauracja zabytkowego składu tramwajowego typu Konstal N i zabytkowego autobusu Jelcz Fredruś”(dokładny zakres projektu remontu tramwajów i autobusu zostanie opracowany na etapie realizacji) – wartość: 500 000 złotych;
– „Podwyższenie peronów przystanków tramwajowych w ciągu ul. Szewskiej w celu ułatwienia korzystania z komunikacji zbiorowej, szczególnie osobom starszym i niepełnosprawnym”–wartość 230 000 złotych;
– „Wykonanie chodnika przy przystanku autobusowym na Osiedlu Sobieskiego (pętla) –słupek 29532”–wartość: 200 000 złotych;
– „Przystanki wiedeńskie”. Opinia pozytywna w zakresie wykonania przystanków przy ulicach: Kleczkowskiej (w obie strony) –ul. Reymonta, Górnickiego (w obie strony) –ul. Sienkiewicza –wartość: 700 000 złotych
– „Podwyższenie peronów przystanków pl. Nowy Targ”–wartość 500 000 złotych.

1_i_front_760

Przypomnijmy, że w ramach Budżetu Obywatelskiego 2014 wrocławianie m.in. wybrali projekt „Zabezpieczenie kolekcji zabytkowych tramwajów na tyłach zajezdni przy ul. Legnickiej przez przeniesienie ich do budynku zajezdni. Remont wagonu Maximum z 1901 r.”Liczba oddanych głosów na ten projekt wyniosła 1834. Projekt powinien zostać zakończony w III/IV kwartale roku 2014, a jego realizacją zajmuje się Urząd Miejski Wrocławia wraz z MPK. Zestaw wszystkich projektów znajduje się TUTAJ