Kolejne podejście do naprawy ED74
PKP Intercity po raz kolejny ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74 na 4-tym poziomie utrzymania, tj. wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione ponieważ jedyna oferta, złożona przez PESĘ –producenta składów, okazała się za droga. Wówczas przewoźnik podał, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Owa jedyna oferta została złożona przez bydgoską PESĘ, która zaoferowała wykonanie prac za 18.295.536,60 zł, podczas gdy PKP Intercity przeznaczyły na to zadanie 17.220.000,00 zł. To o 1.075.536,60 zł mniej niż chciała bydgoska firma. Oferty w ponowionym postępowaniu można składać do 22 lipca br. Jedyne kryterium wyboru to cena. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 8 miesięcy od udzielenia zamówienia. W przetargu szansę na wygraną mają oferenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy), łącznie nie mniej niż 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych o prędkości maksymalnej nie mniejszej niż 130 km/h.