Kolejne podejście do naprawy ED74

inforail
16.06.2014 11:40

PKP Intercity po raz kolejny ogłosiły przetarg na wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) ośmiu elektrycznych zespołów trakcyjnych serii ED74 na 4-tym poziomie utrzymania, tj. wykonanie naprawy okresowej (rewizyjnej) o zakresie prac obejmującym przegląd, naprawę lub wymianę podzespołów i zespołów połączoną z częściowym ich demontażem oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych wchodzących w skład pojazdu. Poprzednie zamówienie zostało unieważnione ponieważ jedyna oferta, złożona przez PESĘ –producenta składów, okazała się za droga. Wówczas przewoźnik podał, iż cena najkorzystniejszej oferty przewyższa kwotę, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia. Owa jedyna oferta została złożona przez bydgoską PESĘ, która zaoferowała wykonanie prac za 18.295.536,60 zł, podczas gdy PKP Intercity przeznaczyły na to zadanie 17.220.000,00 zł. To o 1.075.536,60 zł mniej niż chciała bydgoska firma. Oferty w ponowionym postępowaniu można składać do 22 lipca br. Jedyne kryterium wyboru to cena. Prace powinny zostać wykonane w ciągu 8 miesięcy od udzielenia zamówienia. W przetargu szansę na wygraną mają oferenci, którzy w ciągu ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzonej działalności jest krótszy –w tym okresie, należycie wykonał dostawę (dostawy) lub naprawę (naprawy), łącznie nie mniej niż 3 elektrycznych zespołów trakcyjnych o prędkości maksymalnej nie mniejszej niż 130 km/h.

Jak wspomnieliśmy na wstępie przy okazji składy mają stracić swoje czerwone malowanie, nawiązujące do poprzedniego właściciela –Przewozów Regionalnych, na rzecz malatury PKP Intercity. Przypomnijmy, że ED74 dotychczas kursowały w tym malowaniu bo to właśnie od Przewozów Regionalnych PKP Intercity przejęły składy w 2008 roku. ED74 zostały wyprodukowane w latach 2007 –2008 w liczbie 14 sztuk przez bydgoską PESĘ. Początkowo miało ich być 11, potem zamówienie zostało zwiększone. Pierwotnie zostały skierowane do obsługi trasy Warszawa –Łódź, teraz można je spotkać przy obsłudze pociągów TLK na innych liniach.
ED74 świeżo po naprawie