Plany zakupowe Kolei Mazowieckich
inforail
03.06.2014 11:42
Plany zakupowe Kolei Mazowieckich
W związku z pojawiającymi się wątpliwościami co do planów zakupowych Kolei Mazowieckich postanowiliśmy zweryfikować je u źródła. Przewoźnik planuje mianowicie przeprowadzenie postępowań przetargowych na dostawę następujących ezt-ów:
12 sztuk 5-członowych ezt-ów do 2015 roku
10 sztuk 2-członowych ezt-ów w latach 2017-18
55 sztuk 5-członowych ezt-ów w latach 2018 -2022. Palny te potwierdziła nam Jolanta Maliszewska z Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich. Ponadto przewoźnik chce wydłużyć aktualnie już eksploatowane, czteroczłonowe Elfy i Flirty. To perspektywa roku 2016, wówczas mają zostać zakupione dodatkowe człony do tych pociągów. Także w 2016 roku ma pojawić się na Mazowszu kolejny szynobus. Wcześniej, bo już pod koniec tego roku, przewoźnik obierze dwa pojazdy SA135, które dostarczy PESA. Także bydgoski producent wyprodukuje dla Kolei Mazowieckich zestawy push&pull, składające się z 22 wagonów, z czego 2 będą sterownicze oraz 2 lokomotyw Gama. Przewoźnik nadal będzie modernizować eksploatowane składy EN57, a wraz z zakupami wycofywać najbardziej wyeksploatowane pociągi. Na zakup nowych składów Koleje Mazowieckie będą chciały pozyskać środki finansowe z nowego unijnego rozdania.
10 sztuk 2-członowych ezt-ów w latach 2017-18
55 sztuk 5-członowych ezt-ów w latach 2018 -2022. Palny te potwierdziła nam Jolanta Maliszewska z Biura Rzecznika Prasowego Kolei Mazowieckich. Ponadto przewoźnik chce wydłużyć aktualnie już eksploatowane, czteroczłonowe Elfy i Flirty. To perspektywa roku 2016, wówczas mają zostać zakupione dodatkowe człony do tych pociągów. Także w 2016 roku ma pojawić się na Mazowszu kolejny szynobus. Wcześniej, bo już pod koniec tego roku, przewoźnik obierze dwa pojazdy SA135, które dostarczy PESA. Także bydgoski producent wyprodukuje dla Kolei Mazowieckich zestawy push&pull, składające się z 22 wagonów, z czego 2 będą sterownicze oraz 2 lokomotyw Gama. Przewoźnik nadal będzie modernizować eksploatowane składy EN57, a wraz z zakupami wycofywać najbardziej wyeksploatowane pociągi. Na zakup nowych składów Koleje Mazowieckie będą chciały pozyskać środki finansowe z nowego unijnego rozdania.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024