Jeszcze w tym roku pociągi pojadą po zrewitalizowanych torach na odcinku Koniecpol –Opole –poinformował Maciej Dutkiewicz z PKP PLK. Podróż z Warszawy do Wrocławia skróci się aż o 1,5 godziny, co będzie najlepszym w historii czasem przejazdu na tej trasie. Inwestycję przebiega zgodnie z harmonogramem. Trzeba przyznać, że to informacja bardzo dobra dla pasażerów, korzystających z pociągów na tej trasie. O ile rzeczywiście uda się osiągnąć czasy przejazdów, deklarowane przez zarządcę infrastruktury. A ten informuje, iż rewitalizacja trasy Koniecpol –Opolepozwoli na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy do Wrocławia przez Częstochowę. W grudniu 2014 roku czas przejazdu wyniesie ok. 3 godzin i 40 minut z możliwością skrócenia go o kolejne 10 minut w 2015 roku. Między Opolem, a miejscowością Fosowskie pociągi osiągną prędkość do 140 km/h, a stamtąd do Włoszczowy pojadą z prędkością do 120 km/h. Na Centralnej Magistrali Kolejowej, w drodze między Włoszczową a stolicą, zakładana prędkość wyniesie 200km/h.
Jak informują dalej PKP PLK rewitalizacja trasy Koniecpol –Opole, współfinansowana przez UE na odcinku Częstochowa –Fosowskie, to kompleksowy remont linii kolejowych o łącznej długości około 150 km. Zaplanowane prace objęły 32 perony, które są podwyższane i dostosowywane do potrzeb niepełnosprawnych. Na peronach zaplanowano instalację nowych wiat, obiektów małej architektury jak ławki czy tablice informacyjne. Roboty rewitalizacyjne to również remont blisko 130 obiektów inżynieryjnych jak wiadukty, mosty i przepusty i ponad 75 przejazdów kolejowo-drogowych. W ramach prac wymieniania jest również na nową sieć trakcyjna oraz bramki i słupy służące do jej podtrzymywania. Większość robót jest wykonana, bądź też zbliża się do końca.
Rewitalizacja odcinka Koniecpol –Opolepozwoli nie tylko na stworzenie szybkiego połączenia ze stolicy przez Częstochowę do Wrocławia. Z wyremontowanych torów będą mogły również korzystać pociągi regionalne, a przewoźnicy obsługujący inne relacje dalekobieżne będą mogli wprowadzać nowe połączenia np. Kraków –Częstochowa –Wrocław. Koszt wszystkich robót przekracza pół miliarda złotych. Zakończenie prac zaplanowane jest na koniec 2014 roku.