Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Lokomotywa 15D po modernizacji

inforail
10.04.2014 13:55

Newag SA moder­ni­zuje 30 loko­mo­tyw spa­li­no­wych serii SM 48 do loko­mo­tyw ST48 (15D). Producent zaprezentował zdjęcia maszyny po modernizacji. Możemy się przekonać, jak lokomotywa wygląda po remoncie. 

Moder­ni­za­cja wyko­nywana jest zgod­nie z zało­że­niami tech­nicz­nymi Newag S.A. Ostoja, ramy wóz­ków, sil­niki trak­cyjne, zbior­niki paliwa, urzą­dze­nia ciągowo-zderzne po wyko­na­nej napra­wie głów­nej zabu­do­wane są cał­ko­wi­cie nowym nad­wo­ziem lokomotywy.
Wymie­niony zosta­ł sil­nik spa­li­nowy. Zabu­do­wane zostały nowo­cze­sne pod­ze­społy mecha­niczne, pozwa­la­jące na znaczne zre­du­ko­wa­nie zuży­cie paliwa i oleju sil­ni­ko­wego, oraz nowo­cze­sne sys­temy ste­ro­wa­nia i zasi­la­nia. Zmie­niony zosta­ł kształt kabiny maszy­ni­sty, która wypo­sa­żona jest w dwa pul­pity ste­row­ni­cze po jed­nym dla każ­dego kie­runku jazdy, kli­ma­ty­za­cję, część socjalną wypo­sa­żoną w kuchenkę i lodówkę.
Moder­ni­za­cja znacznie pod­nosi funk­cjo­nal­no­ści, zwięk­szyła się moc loko­mo­tywy przy niskich kosz­tach obsługi bie­żą­cej.Zasto­so­wa­nie nowo­cze­snych pod­ze­spo­łów zmniej­sza­ją­cych zuży­cie paliwa i oleju sil­ni­ko­wego, zre­du­kuje szko­dli­wość loko­mo­tywy dla środo­wi­ska naturalnego.
Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)
Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)Lokomotywa 15D po modernizacji (foto: Newag)