Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Małopolska z monopolem Przewozów Regionalnych do grudnia

inforail
08.04.2014 12:26

Przewozy Regionalne będą świadczyły usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego w transporcie kolejowym na terenie województwa małopolskiego co najmniej do 13 grudnia 2014 roku. Przewoźnik wygrał przetarg na obsługę następujących połączeń:

a) Tabela 105: z Sędziszowa/Kielc (woj. świętokrzyskie) Kozłów–Wolbrom–Olkusz–Sławków–Katowice (woj.śląskie),
b) Tabela 107: Kraków Główny–Miechów–Kozłów i dalej do Sędziszowa/Kielc (woj. świętokrzyskie),
c) Tabela 120: Kraków Główny–Bochnia–Brzesko–Tarnów,
d) Tabela 121: Tarnów–Wola Rzędzińska i dalej do Dębicy/Rzeszowa (woj. podkarpackie),
e) Tabela 130: Tarnów–Stróże–Nowy Sącz–Muszyna–Krynica,
f) Tabela 135: Kraków Główny–Kraków Płaszów–Sucha Beskidzka–Zakopane,
g) Tabela 139: Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona–Wadowice–Kęty Podlesie–Bielsko Biała (woj. śląskie),
h) Tabela 140: Kraków Główny–Krzeszowice–Trzebinia–Katowice (woj. śląskie),
i) Aglomeracja –tabele 120/140/150: Oświęcim–Trzebinia–Kraków Główny–Kraków Płaszów–Wieliczka Rynek–Kopalnia.
Małopolska z monopolem Przewozów Regionalnych do grudnia
Dodajmy, że Przewozy Regionalne złożyły jedyną ofertę w przetargu. Jej wartość to 61 352 094,21 PLN bez VAT. To znacznie więcej niż założył zamawiający. Szacunkowa wartość została określona na 57 975 342,47 PLN bez VAT.
To będzie ostatni rok, w którym Przewozy Regionalne będą świadczyły usługi w tak szerokim zakresie. Przypomnijmy, że od 1 stycznia br. działa już regionalna spółka Koleje Małopolskie, która ma rozpocząć wykonywanie przewozów w grudniu 2014 roku. Oznacza to przejęcie części połączeń od Przewozów Regionalnych. Na pierwszy ogień mają pójść odcinki Kraków –Wieliczka oraz Trzebinia –Tarnów. Dla obsługi tych linii województwo wydzierżawi spółce szynobusy elektryczne kupowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków działania 7.3 POiŚ (10 pociągów), szynobusy spalinowe SA133 (2 pociągi) oraz SA 109 (2 pociągi). Wszystkie te jednostki są dziś eksploatowane przez Przewozy Regionalne. Rozpoczęcie obsługi połączeń przez Koleje Małopolskie nie będzie oznaczało zniknięcia dotychczasowego przewoźnika. Małopolska nie poszła śladem Śląska i nie zdecydowała się bowiem na całkowite oddanie przewozów swojej spółce. Koleje Małopolskie są kolejną tego typu spółką w kraju. Wcześniej powstały Koleje: Mazowieckie, Wielkopolskie, Śląskie i Dolnośląskie.