Komplet szczecińskich Swingów

infotram
01.04.2014 10:33

Zakończyły się dostawy Swingów dla Tramwajów Szczecińskich. Ostatni, dwudziesty drugi wagon, dotarł do odbiorcy w sobotnią noc. Dzięki dostawom nowych tramwajów przewoźnik wycofał już z ruchu kilkanaście najstarszych stopiątek, które zostały wystawione na sprzedaż. Dodatkowo Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę, z Modertransem, na dostawę jednego wagony do samodzielnego montażu. Czy w przyszłości do Szczecina przyjadą tańsze, ale tylko częściowo niskopodłogowe wagon? Niewykluczone.

Ostatni Szczeciński Swing (źródło: Facebook)
Wracając do Swingów, jakie dla Tramwajów Szczecińskich wyprodukowała PESA, przypomnijmy, że było ich 22. Łącznie w mieście kursuje obecnie 28 pojazdów z bydgoskiej fabryki. W drugim przetargu, którego realizacja właśnie się zakończyła, PESA jako jedyna odpowiedziała na zaproszenie. Każdy z dostarczonych wagonów jest jednoprzestrzenny, pięcioczłonowy w pełni niskopodłogowy, o długości 30,12 m, a więc niecałe dwa metry krótszy od jeżdżących już po Szczecinie 6 Swingów z pierwszej dostawy. Na swój pokład zabiera jednocześnie 200 pasażerów, z czego 40 może podróżować na siedząco. Wagony wyposażone są w cyfrowy monitoring, automat do sprzedaży biletów, klimatyzację, dwie rozkładane rampy dla wózków przy drugich i trzecich drzwiach, elektroniczny system informacji pasażerskiej i, tu nowość w Szczecinie, bezprzewodowy mobilny internet. Wartość zamówienia to150 milionów złotych netto. Cena ta obejmuje także specjalistyczny sprzęt techniczny do obsługi tramwajów, części zamienne oraz pakiet szkoleń.