Modernizacje z RPO w podkarpackim i małopolskim
inforail
04.03.2014 09:47
Modernizacje z RPO w podkarpackim i małopolskim
Województwo podkarpackie
Przebudowa infrastruktury linii ruszyła w 2011 r. W ramach projektu poprawiono standard przejazdów kolejowych, przebudowano obiekty inżynieryjne, wyremontowano torowiska, odnowiono perony i wiaty oraz usprawniono oświetlenie. Dzięki temu przywrócono pierwotny stan techniczny trasy i usunięto ograniczenia prędkości, która wzrosła do 80-100 km/h. Koszt inwestycji wyniósł blisko 162 mln zł. Prace budowlane wykonała firma PBS Transkol z Kielc. Zakończono je we wrześniu 2013 r.
Linia nr 108 Stróże – Krościenko
Prace budowlane związane z przebudową wybranych elementów infrastruktury rozpoczęto w 2011 r. W ramach inwestycji wykonano liczne prace budowlane związane z torowiskiem, mające na celu obniżenie hałasu i wibracji. Wyremontowano również perony. Podobnie jak w wypadku linii 106 przywrócono pierwotny stan linii i zlikwidowano ograniczenia prędkości. Koszt inwestycji wyniósł 63 mln zł i zakończono ją w 2013 r. Prace wykonała firma PNI w trybie „zaprojektuj i zbuduj”.
Województwo małopolskie
Linia nr 94, odcinek Kraków Bonarka – Kraków Swoszowice
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Prace budowlane związane z modernizacją linii rozpoczęto w 2008 r. W ramach inwestycji wymieniono podtorze, szyny, urządzenia inżynieryjne i zmodernizowano częściowo sieć trakcyjną. Zlikwidowano też zbędne urządzenia w budynku nastawni na stacji Kraków Swoszowice. Pojawiły się ekrany akustyczne. Koszt inwestycji, obejmującej remont prawie 4 km trasy, wyniósł blisko 28 mln zł, a wartość dotacji –19 mln zł. Prace zrealizowała firma PNI, która korzystała z usług podwykonawców, m. in. firma Torexbud z Gostynia wykonała naprawę mostu i przepustów. Modernizację zakończono w 2011 r.
Linia nr 96, odcinek Tarnów –Stróże
Modernizacja linii ruszyła w 2009 r. Zakres prac objął: wymianę podtorza, szyn, naprawę obiektów inżynieryjnych i sieci trakcyjnej oraz poprawę standardu przejazdów i peronów. Zmodernizowano prawie 13 km torów oraz 5 mostów i wiaduktów. To nieduża część z 57-kilometrowego odcinka Tarnów –Stróże –planowano kontynuację działań w nowej perspektywie unijnej. Wartość zrealizowanych prac wyniosła blisko 59 mln zł. Przedsiębiorstwo PNI wygrało przetarg i wykonało prace w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Inwestycję zakończono w 2011 r.
/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable{„”line-height:115%;font-size:11.0pt;”Calibri”,”sans-serif”}
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024