Funkcjonalność przystanku Ursus-Niedźwiadek
inforail
21.02.2014 11:39
Funkcjonalność przystanku Ursus-Niedźwiadek
7 stycznia uruchomiono przystanek kolejowy Warszawa Ursus-Niedźwiadek. Obiekt od razu zyskał popularność, gdyż przystanek w tym miejscu był potrzebny od co najmniej 40 lat. Po pierwszym miesiącu funkcjonowania można wstępnie ocenić, czy obiekt zaprojektowano właściwie.
Budowa przystanku ruszyła w 2012 r. Jeszcze przed rozpoczęciem prac budowlanych uruchomiono parking Park&Ride. Przedsięwzięcie zrealizował Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie wspólnie z PKP PLK. Za prace budowlane odpowiadała firma Mostostal Warszawa. Inwestycja kosztowała 16 mln zł.
Przystanek znajduje się pomiędzy torami linii kolejowej nr 447 (Warszawa Śródmieście –Grodzisk Mazowiecki). Wyspowy peron z 70-metrową wiatą posiada jedno dojście w centralnej części. W poprzek torów wybudowano przejście podziemne o długości 46 m, szerokości 6 m i wysokości 2,4 m. Z przejścia na peron prowadzą tylko jedne schody oraz jedna winda dla niepełnosprawnych, wózków i rowerów. Schody wychodzące z przejścia podziemnego w kierunku północnym są prostopadłe do linii kolejowej, zaś w kierunku południowym –równoległe. Obu z nich towarzyszy winda, co oznacza, iż na całym przystanku znajdują się 3 windy. Niestety, 8 lutego 2014 r. dwie z nich nie działały –to żenujące w wypadku nowo oddanego obiektu. Na schodach brak jest pochylni dla kół wózków, więc rodziny podróżujące z małym dzieckiem w wypadku awarii windy muszą wnosić wózek po schodach.
Należy nadmienić, iż przy wejściach do przejścia podziemnego znajdują się stojaki służące do przypięcia rowerów.
Na północ od przystanku znajduje się pętla autobusowa Ursus Niedźwiadek oraz osiedle bloków mieszkalnych, natomiast na południe od obiektu zlokalizowane jest osiedle domów jednorodzinnych. Dzięki niewielkiej odległości pomiędzy przystankiem kolejowym a pętlą autobusową transport kolejowy i autobusowy są zintegrowane.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Na pętli autobusowej kończą trasę linie 187, 197, 401 i 517. W sąsiedztwie przystanku kolejowego przebiega też linia 194. Autobusy umożliwiają dojazd do północnej i zachodniej części osiedla Ursus Niedźwiadek. Od strony południowej nie docierają do obiektu ulice o takim standardzie technicznym, aby mogły po nich kursować autobusy. Na przystanku kolejowym zatrzymują się pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej linii S1 oraz pociągi Kolei Mazowieckich.
Podsumowując, stacja jest korzystnie zlokalizowana w centrum osiedla, znajduje się blisko pętli autobusowej, a także jest estetycznie wykończona. Zabrakło jednak możliwości zakupu biletu na pociągi Kolei Mazowieckich.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024