Białystok: IR `Żubr` też znika z rozkładu jazdy

inforail
21.02.2014 09:05

Kolejne połączenie kolejowe Białystok-Warszawa znika z rozkładów jazdy – od 9 marca przestanie bowiem jeździć weekendowy pociąg interREGIO spółki Przewozy Regionalne. Wcześniej zmniejszenie liczby połączeń na tej trasie zapowiedziała spółka PKP Intercity. Dyrektor Przewozów Regionalnych w Białymstoku Elżbieta Załuska powiedziała, że nie wiadomo, czy w kolejnych rozkładach połączenie zostanie przywrócone. Było to jedyne połączenie Białystok-Warszawa tego przewoźnika. Po­wo­dem zmian w roz­kła­dzie jest mo­der­ni­za­cja linii ko­le­jo­wych na tej trasie;in­we­sty­cje te pro­wa­dzi PKP Pol­skie Linie Ko­le­jo­we.
Po­ciąg o na­zwie 'Żubr’ jeź­dził w piąt­ki i nie­dzie­le wie­czo­rem do sto­li­cy, a wra­cał do Bia­łe­go­sto­ku w so­bo­ty i po­nie­dział­ki przed po­łu­dniem. Zda­niem Za­łu­ski po­łą­cze­nie cie­szy­ło się spo­rym za­in­te­re­so­wa­niem zwłasz­cza osób uczą­cych się i stu­diu­ją­cych w War­sza­wie.
To ko­lej­ne po­łą­cze­nie na tej tra­sie, które ma znik­nąć z ko­le­jo­wych roz­kła­dów jazdy. Od po­ło­wy czerw­ca PKP In­ter­ci­ty za­wie­sza bo­wiem czte­ry z dzie­wię­ciu par po­cią­gów Bia­ły­stok-Warszawa. Powód tej de­cy­zji jest taki sam – re­mon­ty linii ko­le­jo­wych.
Po­cząt­ko­wo takie zmia­ny spół­ka PKP In­ter­ci­ty chcia­ła wpro­wa­dzić w roz­kła­dzie już od 9 marca, ale jej plany spo­tka­ły się z pro­te­sta­mi w Pod­la­skiem.
Po­sło­wie PiS Da­riusz Piont­kow­ski i Krzysz­tof Jur­giel wy­sto­so­wa­li in­ter­pe­la­cje do re­sor­tu in­fra­struk­tu­ry i roz­wo­ju, apele o za­cho­wa­nie po­łą­czeń wy­sto­so­wał też m.​in. za­rząd wo­je­wódz­twa pod­la­skie­go i NSZZ So­li­dar­ność. W re­sor­cie infrastruktury i roz­wo­ju in­ter­we­nio­wał w tej spra­wie poseł PO Ro­bert Tysz­kie­wicz.
Prze­woź­nik zmie­nił więc swoje plany i do po­ło­wy czerw­ca za­cho­wa­nych ma być przez PKP In­ter­ci­ty osiem z dzie­wię­ciu po­łą­czeń Bia­ły­stok-War­sza­wa. Jed­nak od po­ło­wy czerw­ca po­zo­sta­nie ich pięć.
Na po­sie­dze­niu Wo­je­wódz­kiej Ko­mi­sji Dia­lo­gu Spo­łecz­ne­go w Bia­łym­sto­ku, gre­mium dzia­ła­ją­ce­go przy urzę­dzie wo­je­wo­dy, przed­sta­wi­ciel­ki tego prze­woź­ni­ka wy­ja­śnia­ły, że gdyby za­cho­wa­no wszyst­kie po­łą­cze­nia, to – bio­rąc pod uwagę, iż po­cią­gi będą jeź­dzi­ły po jed­nym torze – czas prze­jaz­du wy­dłu­żył­by się nawet o go­dzi­nę.
W cza­sie re­mon­tów, w miej­sce za­wie­szo­nych po­łą­czeń PKP In­ter­ci­ty chce wpro­wa­dzić na tej tra­sie au­to­bu­so­wą ko­mu­ni­ka­cję za­stęp­czą.