10 zaproszeń do budowy Powstańców Śląskich w Warszawie
Spółka Tramwaje Warszawskie zaprosiła 10 Wykonawców do złożenia ofert w przetargu na budowę układu drogowego w ul. Powstańców Śląskich wraz z budową trasy tramwajowej. Termin otwarcia ofert zaplanowano na dzień 26 marca 2014 r.
i Construcciones y Promociones Balzola S.A. (Hiszpania);
-
rozbudowę i przebudowę układu drogowego w ul. Powstańców Śląskich (odcinek od ul. Czumy do ul. Pirenejskiej), w tym przebudowę skrzyżowań z ulicami: Górczewską, Pełczyńskiego, Wrocławską/Hery i Radiową oraz rozbudowę ulicy na odcinku Wrocławska –Radiowa (po rozbudowie odcinek będzie miał po 2 dwupasmowe jezdnie w każdym kierunku) wraz z budową ciągów pieszo –rowerowych;
-
rozbudowę i przebudowę ul. Radiowej (odcinek od ul. Andyjskiej do ul. Uniejowskiej), w tym m.in. przebudowę jezdni i budowę ciągów pieszo –rowerowych.
-
budowę i przebudowę torowiska tramwajowego o konstrukcji bezpodsypkowej z zabudową: trawiastą i asfaltową (wzdłuż przystanków i na odcinkach wspólnych z jezdnią) oraz podsypkowej, z zabudową tłuczniową (na wiadukcie nad trasą S8) o łącznej długości około 5,20 kmtp (kilometr toru pojedynczego), w tym: 3,60 kmtp nowych torów oraz 1,60 kmtp torów koniecznych do przebudowy w węzłach rozjazdowych i na odcinkach dojazdowych do węzłów na skrzyżowaniach ul. Powstańców Śląskich z ul. Radiową i ul. Górczewską.
Nowa trasa tramwajowa w ciągu ul. Powstańców Śląskich zostanie zbudowana w pasie dzielącym ul. Powstańców Śląskich na odcinku od węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Radiowa/Powstańców Śląskich do węzła rozjazdowego na skrzyżowaniu ulic Górczewska/Powstańców Śląskich i będzie stanowiła połączenie istniejących tras tramwajowych. W zakres zamówienia wchodzi również budowa i przebudowa układu zasilania oraz budowa oświetlenia i odwodnienia jezdni, torowisk oraz przystanków. Inwestycja obejmuje przebudowę i zabezpieczenie infrastruktury podziemnej (w tym m.in.: sieci wodociągowe, kanalizacyjne, elektroenergetyczne, teletechniczne, gazowe), będącej w kolizji z planowaną inwestycją. Perony przystankowe, które powstaną w ramach kontraktu zostaną wyposażone w wiaty i instalacje przystosowane do zamontowania tablic Systemu Informacji Pasażerskiej (SIP). Zadaniem wykonawcy będzie wykonanie i wdrożenie projektów organizacji ruchu na czas robót budowlanych oraz projektu docelowej organizacji ruchu wraz z sygnalizacją świetlną. Na koniec wykonawca będzie miał za zadanie zagospodarowanie terenu (m.in. zieleni).