Co za zlikwidowane pociągi?
inforail
06.02.2014 10:21
Co za zlikwidowane pociągi?
PKP Intercity likwidują od marca br. 12 połączeń. Oficjalnie z powodu remontu linii. Nie jest jednak żadną tajemnicą, że akurat te połączenia są dla przewoźnika nieopłacalne i żeby kiepski wynik finansowy spółki nie był w kolejnym roku jeszcze gorszy trzeba ciąć koszty. PKP Intercity właśnie te cięcia zaczęły. Najmniej w tym wszystkim liczy się jak zwykle pasażer, dlatego podpowiadamy jak podróżować.
I tak. Na trasie Warszawa –Białystok pasażerowie mogą przesiąść się do autobusów, i to wcale nie tych uruchamianych przez PKP Intercity. Trasę tę obsługuje PolskiBus.com, PKS Białystok czy Podlasie Express. Maksymalna cena biletu autobusowego to 50 zł, finansowo zatem pasażerowie nie będą stratni. Co więcej czas przejazdu autobusów jest porównywalny, a w przypadku PolskiegoBusa.com nawet lepszy niż TLK. Na trasie Warszawa –Białystok pociągi przegrywają z autobusami, stąd też decyzja o wycięciu połączeń w sumie dziwić nie powinna.
Kraków –Łodź. Sytuacja analogiczna. Pociągi spokojnie zostaną zastąpione przez autobusy. Na trasie tej kursuje PolskiBus.com, a także Mobilis. Tu również bilety autobusowe są tańsze, zaś czasy przejazdu porównywalne. Sytuacja wydaje się być opanowana, kolejna zaś trasa przejmowana jest przez transport drogowy.
Wrocław –Kraków. Tu dominacja przewoźników autobusowych jest jeszcze większa niż na trasach wskazanych powyżej. Kolej zdecydowanie przegrywa czasem przejazdu i ceną. Autobusy łączące Wrocław z Krakowem odjeżdżają kilka razy w godzinie i likwidacji pociągów nikt specjalnie nie odczuje. Oferta PKP Intercity jest tu bardzo słaba, nie dziwi zatem odpływ pasażerów, którzy przesiadają się do autobusów Link-Bus, Albatros, PolskiBus.com czy Lajkonika.
Poznań –Szczecin. Tu pasażerom proponujemy przesiadkę do pociągów, tyle, że konkurencyjnego przewoźnika –Przewozów Regionalnych. Jest taniej i tylko niewiele dłużej. Na tym odcinku kursują pociągi Regio i InterRegio. Można skorzystać też z samolotu lub po prostu pojechać samochodem.
I wreszcie Kraków –Rzeszów. Tu niestety zyskają prawdopodobnie busiarze. Już dziś na tej trasie królują właśnie busy, odpływ pasażerów właśnie do tych przewoźników będzie postępować Można skorzystać z usług Marcela, Albatrosa czy Eurores. Jest też oczywiście PolskiBus.com. Przewoźnicy autobusowi wygrywają z koleją i ceną i czasem przejazdu. Nie ma co dziwić, że pociągi z Krakowa do Rzeszowa jeżdżą pustawe. Z Rzeszowa do Krakowa jeżdżą też InterRegio Busy.
Generalnie likwidacja połączeń przez PKP Intercity nie powinna doskwierać pasażerom. Wytypowane do wycięcia połączenia spokojnie zostaną zastąpione przez przewoźników autobusowych, oferujących połączenia tańsze i szybsze. Pytanie tylko czy celem PKP Intercity powinno być napędzanie transportu drogowego, a do tego to przecież zmierza? Ale sorry, taką mamy kolej.
Więcej z Działu Kontrakty
PESA z idealną ofertą dla Polregio
09.04.2024
Parowóz Px29-1704 potrzebuje naprawy P5
04.04.2024
Polregio chce zmodernizować SA108-006
03.04.2024
Podkarpackie bez nowych ezt-ów
28.03.2024
Do kupienia EN57-935
11.03.2024
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
Duża kasa w pociągu z Ukrainy
03.04.2024
PKP trafią do Ministerstwa Infrastruktury
07.03.2024
RegioJet niezadowolony z decyzji UTK
05.03.2024
Sabotaż na linii kolejowej. Jest śledztwo
27.02.2024
Kradli i wpadli. Udana interwencja SOK
19.01.2024
Gruba kasa w pociągu z Ukrainy
04.01.2024
Nie warto grozić kierownikowi pociągu!
19.12.2023
Więcej rządowej kasy na kolej
15.11.2023
Więcej z Działu Przewoźnicy
Więcej z Działu Producenci
Więcej lokomotyw PESA Gama w Cargounit
14.12.2023
Griffin pojechał 240 km/h [FILM]
27.10.2023
12 lokomotyw EURO9000 dla Alpha Trains
25.10.2023
Więcej z Działu Infrastruktura
Bezpieczniej na linii Rail Baltica
10.04.2024
Dworzec w biurowcu. W Słupsku
26.03.2024
Okrąglak ocalony od zapomnienia
21.03.2024